Avatar billede zfire Nybegynder
07. maj 2008 - 09:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tcpclient - problem med Stream writeline

Hej. jeg er i gang med at bruge en tcpclient sammen med en server. Jeg har ikke adgang til serverens kode, så kan ikke debugge gennem der. For at connecte til serveren skal man først connecte og så sende pass i raw. Problemet jeg har er at den connecter fint men sender ikke passwordet.
Jeg har kørt de hele igennem step by step i debug og den går ned og udfører s.writeline.
Her er selve koden som sender(skriv hvis i har brug for mere af koden):

--------------------------------
public void writeLine(System.Net.Sockets.NetworkStream s, String data)
{

  if (!telnet.Connected)
  {
    throw new ArgumentException("We are not connected");
  }
  else
  {
    byte[] byteData = System.Text.Encoding.ASCII.GetBytes(data);
    s.Write(byteData, 0, byteData.Length);
  }
public void connect (String IP, int Port, String Pass)
{
  try
  {
    telnet = new System.Net.Sockets.TcpClient(IP, Port);
    if (telnet.Connected)
    {
        Stream = telnet.GetStream();
        writeLine(Stream, Pass);
    }
    else
    {
        System.Diagnostics.Debug.WriteLine("Connection failed");
    }
    Stream.BeginRead(readBuffer, 0, readBufferSize, new AsyncCallback(telnet_beginRead), new Object());
  }
  catch (Exception ex)
  {
    System.Diagnostics.Debug.WriteLine(ex.Data);
  }
-------------------------------------
Avatar billede zfire Nybegynder
07. maj 2008 - 09:17 #1
glemte lige at tilføje at jeg kan gøre det manuelt i putty hvor det virker perfekt
Avatar billede aaberg Nybegynder
07. maj 2008 - 12:33 #2
Har det ikke noget at gøre med at du må sende en NewLine sammen med dit password, så serveren ved at du har sendt hele passwordet?

writeLine(Stream, Pass + Environment.NewLine);

eller

writeLine(Stream, Pass + "\r\n");

eller

writeLine(Stream, Pass + "\n");
Avatar billede zfire Nybegynder
07. maj 2008 - 13:15 #3
doh! synes ellers jeg havde den til at ligge et eller andet sted.. ved ikke lige hvor den blev af.. du laver bare et svar
Avatar billede aaberg Nybegynder
07. maj 2008 - 14:11 #4
svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2008 - 02:15 #5
Hvis du wrapper den NetWorkStream i en StreamWriter, så var det nok nemmere.