Avatar billede bongii Nybegynder
05. maj 2008 - 13:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med et billede

Hej.

Lige for at beskrive nedenstående:
Jeg har et .net script der henter et billede fra et SOAP api.

Når jeg kører scriptet direkte fra .net ser jeg billedet. Men problemet er, at det skal integreres i et classic asp script. Derfor bruger jeg Msxml2.ServerXMLHTTP til at kalde scriptet.:
<%
Response.ContentType = "image/jpeg"
Set objHTTP = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP")
objHTTP.open "GET", "http://url/GetPage.aspx?publication=70008&type=main&page=5",false
objHTTP.send
Response.BinaryWrite objHTTP.ResponseBody
Set objHTTP = Nothing
%>
Resultatet er: http://www.movievizion.dk/upload/test.html

Jeg kunen godt tænke mig, at jeg via asp kunne konventere det til et jpeg billede og gemme åp serveren.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede w13 Novice
05. maj 2008 - 14:05 #1
Du skal nok ikke indlede filen med:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title></title>
</head>

<body>
<br><br>

og afslutte med:

</body>
</html>

så. :)
Avatar billede bongii Nybegynder
05. maj 2008 - 14:23 #2
Self:)

Nu har jeg billedet i jpeg, men hvordan gemmer jeg det?
Avatar billede w13 Novice
05. maj 2008 - 14:26 #3
Skal du gemme det?

Din kode er jo kun lavet til at vise billedet, ikke gemme det nogensteder.
Er det ikke nok, som det bare er nu?
Avatar billede bongii Nybegynder
05. maj 2008 - 14:42 #4
Nej billedet skal gemmes på serveren. Bagefter skal jeg have det pakket ind i et loop. Der er måske 100 billeder der skal gemmes. Det er et helt katalog der bliver uploaded hvor jeg skal gemme billederne enkeltvis.
Avatar billede solle Nybegynder
05. maj 2008 - 14:50 #5
altså, du vil kunne uploade *.bmp filer, og så via et ASP script konvertere dem til *.jpg ???
Avatar billede bongii Nybegynder
05. maj 2008 - 14:54 #6
Det binære data (billedet), genereres af SOAP APIét. Jeg får binær data tilbage. Dette vil jeg have gemt som en jpg fil.
Avatar billede solle Nybegynder
05. maj 2008 - 22:48 #7
lidt i stil med det her?:

http://www.eksperten.dk/spm/829365
Avatar billede bongii Nybegynder
06. maj 2008 - 10:04 #8
Jeg fandt ud af det med Microsoft.XMLHTTP. Takker for svar.