Avatar billede anders_cp Nybegynder
05. maj 2008 - 10:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trigger email

Hej
Kan man trigge en email?
Altså lave en kodestump, som sender en email til et givent tidspunkt?
Hilsen
Anders
Avatar billede anders_cp Nybegynder
05. maj 2008 - 10:44 #1
og i givet fald, hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 14:31 #2
egen maskine: få windows scheduler til at køre noget på et bestent tidspunkt

web hotel: kald en sende side med cronjob.de

modig mand: forsøg at starte en tråd
Avatar billede anders_cp Nybegynder
05. maj 2008 - 15:00 #3
Hej Arne
Det er på en Intranetside jeg ønsker at sende email med resultatet af en sql. Derfor kan dine forslag ikke bruges. Jeg forestiller mig noget i denne stil:

NÅR KLOKKEN ER 22:00 GØR FLG.:
            {
                string subject = "", body = "", to = "", from = "";

                subject = "Dette er emnefeltet";
                body = "Dette er body";
                to = test@test.dk
                from = admin@test.dk
SendEmailToSPEmployee(subject, body, to, from);
            }

Hvad mener du med "modig mand"?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 16:14 #4
Hvis det er intranet så lyder noget scheduler baseret da absolut som en mulighed.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 16:16 #5
Du vil ikke være den første som starter en tråd eller en timer i en web app.

Men at sikre sig at der altid er en og kun en, hvis web app genstartes, kræver lidt overvejelser.

Og ASP.NET tror at den styrer tråde og derfor er det principielt suboptimalt selv at
starte tråde som ASP.NET i sagens natur ikke kender til.
Avatar billede anders_cp Nybegynder
15. maj 2008 - 11:46 #6
ok, så må jeg hellere lukke emnet ;)