Avatar billede blackscorpion Nybegynder
04. maj 2008 - 19:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opbygning af XML til brug med php.

Hey E.

Sidder og overvejer at indbygge brugen af xml for at skåne min mysql server.

Ideen går ud på at alt konsistant info lægger i mysql'en, og når der så er ændringer gemmer den det i xml dokumentet, så siden læser xml dokumentet istedet for databasen.

Problemet er så at jeg aldrig har rodet med xml før, og derfor har brug for lidt hjælp.

Søger ikke en direkte løsning, da jeg intet lærer af at andre laver arbejdet for mig, men istedet for lidt vejledning. :)

Det jeg pt har brug for er et eksempel på en xml fil, så jeg har noget at få efter. ;)

Hvordan ville et xml dokument se ud som f.eks. indeholdte oplysninger om f.eks. et firma.

Så som: navn, adresse, email, telefon og fax nummer osv.

Håber i forstår. ;)
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
04. maj 2008 - 20:16 #1
prøv evt. w3schools (http://www.w3schools.com/XML/xml_usedfor.asp) tutorial "how can xml be used" - der er også andre tutorials, du sikkert kan få glæde af..

f.eks således:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<firmaer>
  <firma id="3">
    <navn>Cargo</navn>
    <adresse>
      <vej>bingogade</vej>
      <nummer>12</nummer>
      <postnummer>1234</postnummer>
    </adresse>
    <email>bro@hiphop.dk</email>
    <telefon>12345678</telefon>
  </firma>
  <firma id="1">
    <navn>Silverbox</navn>
    <adresse>
      <vej>slagervej</vej>
      <nummer>12A</nummer>
      <postnummer>2345</postnummer>
    </adresse>
    <email>box@silverbox.dk</email>
    <telefon>11223344</telefon>
  </firma>
</firmaer>
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
04. maj 2008 - 20:36 #2
kanon.

1000 tak, og smid lige et svar, så får du point. :)

Hvis du er god til php osv, så kunne det være du skulle holde lidt øje med php kategorien, for er sikker på at jeg nok kommer til at smide nogle spørgsmål deri i nærmeste fremtid. :)
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
05. maj 2008 - 19:02 #3
det var så lidt - hermed et svar ;)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
06. maj 2008 - 00:23 #4
Takker. :)