Avatar billede omn Mester
02. maj 2008 - 17:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Statistik på brugen af formularer og rapporter

Jeg vil gerne logge hvilke formularer og hvilke rapporter der anvendes mest. Findes der en central måde at gøre det på ?
Kan man indsætte central kode et sted og så derigennem fange navnet på enhver formular eller rapport der åbnes.
Det fører forvidt at sætte kode ind i hver formular og hver rapport.

Vh. OMN
Avatar billede kabbak Professor
02. maj 2008 - 18:39 #1
Lav en tabel ved navn LOG

2 felter Form og Bruger

Denne kode sætter du i et Modul

Public Sub LOG(Form As String)
    DoCmd.SetWarnings False
    strSQL = "Insert into Log  VALUES('" & Form & "','" & Environ("USERNAME") & "')"
    DoCmd.RunSQL strSQL
    DoCmd.SetWarnings True
End Sub

denne sættes øverst i Formens modul

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
LOG Me.Name
End Sub

og denne i en rapports modul

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
LOG Me.Name
End Sub

nu skrives der i tabellen hvilken form/rapport der åbnes og brugerens initialer.
Avatar billede omn Mester
02. maj 2008 - 20:02 #2
Tak det virker meget fint.
Mange tak.
Hvordan giver jeg dig nu point ?
Avatar billede kabbak Professor
02. maj 2008 - 20:35 #3
jaa, du skulle have ventet, til jeg havde svaret, nu fik du dem selv.

opret et nyt spørgsmål i denne kategori. skriv "Point til kabbak" og sæt link på til denne tråd.