Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 18:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fejl ved indsætning af date()

Hey.

Når jeg prøver at benytte ASP funktionen date() til at indsætte nuværende dato ind i databasen, skriver den en fuldstændig forkert dato. Men det kan umuligt være asp funktionen som den er galt med, for når den udskrives er den korrekt.

Nogen der ved hvad der går galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2008 - 18:49 #1
Er det fordi 1. april opfattes som 4. januar, og omvendt. Nemmest måske at putte datoen ind med '2008-04-01'
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 16:48 #2
Datoen bliver til 22-07-1894

:s
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. april 2008 - 19:04 #3
Så må vi hellere se hvad du laver. Mit gæt er, at du indsætter den som et tal, og ikke som en dato. Hvilket databasesystem?
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 21:46 #4
period = date()
  headline = request.form("headline")
  content = request.form("content")

  sql = "insert into " & newsTable & " (period, headline, content) values (" & period & ", '" & headline & "', '" & content & "')"
  conn.execute(sql)

MS SQL database.

typen i databasen står til datetime
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. april 2008 - 21:59 #5
Så skal du ikke indsætte den som et tal. Er datoen

beregnes det som et negativt tal, og det skal såmænd nok give noget fra 1894. Du skal

  '1/2-2008'

...hvorefter du måske render ind i problemet fra 27/04-2008 18:49:16
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 22:22 #6
Hvordan skal den så indsættes?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. april 2008 - 22:25 #7
Som jeg siger, med '...' rundt om, li'som du gør ved de andre felter:

  sql = "insert into " & newsTable & " (period, headline, content) values ('" & period & "', '" & headline & "', '" & content & "')"
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 22:37 #8
Så skal jeg vel også ændre typen i databasen?
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 22:46 #9
Det virker :) mange tak

Smid et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. april 2008 - 22:56 #10
Typen er ok. Men holde øje med det problem jeg nævner.

Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2008 - 19:38 #11
Det vil jeg gøre :) tak