Avatar billede lifeweb Nybegynder
26. april 2008 - 23:29 Der er 4 kommentarer

Plads på SQL

Hej

Jeg kan finde forbruget på mit webhotel vha FSO...

Hvordan kan jeg gøre det ift min MSSQL på webhotellet - og i et ASP-script...
Avatar billede w13 Novice
27. april 2008 - 10:59 #1
Ikke at jeg kender meget til MSSQL, men SQL bruger man jo til at arbejde med en database. Hvordan ville du dog aflæse plads på webhotellet med det?
Avatar billede lifeweb Nybegynder
27. april 2008 - 12:17 #2
meget dårligt formuleret af mig - beklager :)

jeg mener... hvordan tjekker jeg pladsforbruget på SQL'en via ASP?
Avatar billede driis Nybegynder
27. april 2008 - 12:44 #3
Du kan bruge den indbyggede stored procedure sp_spaceused:

EXEC sp_spaceused;

Uden parametre giver den pladsforbrug for databasen. Du kan give et tabelnavn som første parameter, så returnerer den pladsforbrug for den givne tabel.
Avatar billede lifeweb Nybegynder
28. april 2008 - 09:33 #4
hvordan skal ASP-koden se ud til dette??