Avatar billede jensrud Nybegynder
24. april 2008 - 19:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mysqldump - hvordan bruger jeg den?

Jeg har prøvet at køre mysqldump fra en shell for at lave backup af en database. Jeg bruger 5.1.22rc-community version på Windows Vista platform.

Jeg har forsøgt at køre:
mysql> mysqldump --host=localhost --user=root --password=mitpassword world > newdb.sql;

mysql> mysqldump world;

mysql> mysqldump -u root -p mitpassword world > newdb.sql;

Ingen af ovenstående virker. JEg får en fejl der siger: You have an error in your sql syntax.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. april 2008 - 20:13 #1
Kør din mysqldump fra shell'en - ikke inde i mysql. Det er bare et program på linie med mysql.
Avatar billede jensrud Nybegynder
25. april 2008 - 13:30 #2
Ahhh, nu forsto jaj.
Super hjælp, tak skal du have Erik.
Avatar billede jensrud Nybegynder
25. april 2008 - 13:30 #3
svar