Avatar billede kasim Nybegynder
24. april 2008 - 15:44 Der er 8 kommentarer

CHMOD fejl?

Hej jeg er ved at lave et billede upload system, men den ændre ikk billedets CHMOD til 777 den er bare 660 her er koden:

<?
session_start();
$target = "indhold/grafik/"; // Hvor filen skal uploades
$target = $target . basename( $_FILES['photo']['name']);

$fil = ($_FILES['photo']['tmp_name']);
chmod($fil,777);

$pic=($_FILES['photo']['name']);

include "config.php"; // Includere config.php

$dato = date("m.d.y");

mysql_query("INSERT INTO blog_grafik (id,navn,billede,dato,af) VALUES ('','$_POST[navn]','indhold/grafik/$pic','$dato','$_POST[af]')")or die(mysql_error());

if(move_uploaded_file($fil, $target))
{

echo "Filen ".($_FILES['photo']['name'])." blev uploadet."; // Succesful upload
}
else {

echo "Filen blev ikke uploadet prøv igen."; // Mislykkedes upload
}
?>

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede __ak Nybegynder
24. april 2008 - 15:49 #1
Hvad er mappen du uploader billederne til chmod'ed som?
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. april 2008 - 15:55 #2
Serveren skal også give tilladelse at lave en chmod har du det? (Den burde dog lave en fejl hvis den ikke kan)

Jeg har ikke kigget din kode.
Avatar billede dkfire Nybegynder
24. april 2008 - 15:58 #3
Hvorfor er det lige du vil ændre chmod på den midlertidig fil som ligger i en tmp mappe ??

Og hvorfor ændre chmod på en billedefil ??
Avatar billede kasim Nybegynder
24. april 2008 - 17:17 #4
Fordi den gider ik at vise billedet ellers, mappen jeg har billederne i hedder grafik
Avatar billede dkfire Nybegynder
24. april 2008 - 17:33 #5
Du kan med fordel prøve at bruge chmod() på filen efter du har flyttet den med move_uploaded_file().
Jeg går ud fra at du kan se at filen er blevet uploaded rigtig, d.v.s. hedder det rigtige navn og har den rigtige størrelse.

Måske noget ala:
f(move_uploaded_file($fil, $target))
{
    chmod($target,777);
    echo "Filen ".($_FILES['photo']['name'])." blev uploadet."; // Succesful upload
}
else {

evt. kan det være at chmod skal have hele stien til filen.
Avatar billede kasim Nybegynder
25. april 2008 - 15:18 #6
Har prøvet med stien til filen og det du gør her:

f(move_uploaded_file($fil, $target))
{
    chmod($target,777);
    echo "Filen ".($_FILES['photo']['name'])." blev uploadet."; // Succesful upload
}
else {

Nytter ikke noget da filen er allerede flyttet så?
Avatar billede dkfire Nybegynder
25. april 2008 - 16:03 #7
Ideen er netop at ændre rettighederne efter filen er flyttet. Du burde kunne ændre rettighederne efter filen er flyttet.
Avatar billede kasim Nybegynder
27. april 2008 - 13:21 #8
Du har skrevet:

chmod($target,777);

Skal der ikke stå:

chmod($fil,777);

Da det er filen der skal ha CHMOD 777 ?