Avatar billede visionmagic Nybegynder
19. juni 2001 - 15:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Katalog listning

Hejsa!

Jeg har fundet dette scrit her på eksperten, men kunne godt tænker mig at udbygge det lidt. Jeg er rimelig træt af at se filen list.asp i den kataloglistning som list.asp laver. Kan dette laves om, så man evt. lister /files istedet for det katalog, hvorfra list.asp køres?????
Eller på en anden måde, så list.asp gemmes eller ikke kan søges på??
/visionmagic

Ps! scriptet er ellers okey!!!

Her er list.asp:
-------------------------------------------------

<%
dim strPathInfo, strPhysichalPath
strPathInfo = Request.ServerVariables(\"Path_Info\")
strPhysicalPath = Server.MapPath(strPathInfo)
Dim objFSO, objFile, objFileItem, objFolder, objFolderContents
Set objFSO = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
Set objFile = objFSO.GetFile(strPhysicalPath)
Set objFolder = objFile.ParentFolder
Set objFolderContents = objFolder.Files
%>
<body bgcolor=\"#999999\" link=\"#000000\" vlink=\"#FF0000\" alink=\"#00FF00\">
<table cellpadding=5>
  <tr align=center>
    <th align=left><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Filename</font></th>
    <th><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Type</font></th>
    <th><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Filesize</font></th>
    <th><font face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Last Modified</font></th>
  </tr>
  <%
For Each objFileItem in objFoldercontents %>
  <tr>
    <td align=left><a href=\"<%= objFileItem.Name  %>\"><font face =\"Verdana\" size=2><%= objFileItem.Name %></a></font></td>
    <td align=right><font face=\"Verdana\" size=2 color=\"#000000\"><%= objFileItem.type %></font></td>
    <td align=right><font face=\"Verdana\" size=2 color=\"#000000\"><%= objFileItem.size %></font></td>
    <td align=right><font face=\"Verdana\" size=2 color=\"#000000\"><%= objFileItem.DateLastModified %></font></td>
  </tr>
  <% Next %>
</table>
Avatar billede visionmagic Nybegynder
19. juni 2001 - 15:54 #1
stavespadser = visionmagic

Jeg har fundet dette scrit her på eksperten, men kunne godt tænker

even

Jeg har fundet dette script her på eksperten, men kunne godt tænke

/visionmagic, når det går stærkt *LOL*
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
19. juni 2001 - 16:06 #2
Bare byt dette:

strPathInfo = Request.ServerVariables(\"Path_Info\")
strPhysicalPath = Server.MapPath(strPathInfo)

ud med dette:

strPhysicalPath = \"drev:\\sti\\til\\mappe\\\"
Avatar billede visionmagic Nybegynder
19. juni 2001 - 16:58 #3
moonduck:>
det funker ikke, why? (stien findes) Jeg får fejl i linie 6, dvs:
i:
Set objFile = objFSO.GetFile(strPhysicalPath)

Her er list.asp, i ny udgave

<%
dim strPathInfo, strPhysichalPath
strPhysicalPath = \"c:\\Inetpub\\wwwroot\\download\\filer\\\"
Dim objFSO, objFile, objFileItem, objFolder, objFolderContents
Set objFSO = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
Set objFile = objFSO.GetFile(strPhysicalPath)
Set objFolder = objFile.ParentFolder
Set objFolderContents = objFolder.Files
%>
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
19. juni 2001 - 17:05 #4
Prøv med:
<%
dim strPathInfo, strPhysichalPath
strPhysicalPath = \"c:\\Inetpub\\wwwroot\\download\\filer\\\"
Dim objFSO, objFileItem, objFolder, objFolderContents
Set objFSO = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
Set objFolder = objFSO.GetFolder(strPhysicalPath)
Set objFolderContents = objFolder.Files
%>
Avatar billede visionmagic Nybegynder
19. juni 2001 - 20:52 #5
Tak til moonduck - hæ hæ, det funker squ...

/VisionMagic