Avatar billede hanne Nybegynder
09. december 1999 - 10:47 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

adgangskode til websted

Er der nogle som har en god metode?
Det skal ikke være den med at ligge index under et andet navn, som så kan læses i koder, hvis man er kvik.
Hvis du har erfaring med ASP, så må du kunne forklarer mig hvordan det virker.
Så jeg kan bruge det.

Men er Java appelet er måske muligheden?
På forhånd tak!
Hanne
Avatar billede htx98i17 Professor
09. december 1999 - 11:07 #1
Følgende fungere på den måde, at det password du skriver, åbner et htm-dokument af samme navn.
Altså hvis du har et htm-dokument som hedder test.htm så skal du skrive 'test' som adgangskode, for at åbne siden 'test.htm'

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Untitled Document</TITLE>
<META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</HEAD>

<BODY bgcolor="#003366">
<form name="machakfxpassword">
  <DIV align="center"><FONT color="#9999FF" size="2" face="Arial">Password:</FONT>
    <input type="password" size="20" name="pass" style="background:#9999FF; Border: 0pt;">
    <input type="button" value="Login" onclick="parent.main.location.href=document.forms.machakfxpassword.pass.value+'.htm'" name="login">
  </DIV>
</form>
</BODY>
</HTML>

target er 'main'
Avatar billede hanne Nybegynder
09. december 1999 - 11:18 #2
Tak for svaret - jeg afprøvet det lige.
Det ligner et jeg har prøvet.
Jeg ønsker mig mere noget som ligger sammen med index således at når webstedet er færdigt så kan koden fjernes og alt er klar til brug.

Du får point hvis der ikke kommer noget bedre. HVF
Avatar billede htx98i17 Professor
09. december 1999 - 11:22 #3
det kan du også ved at fjerne
'parent.main.'
så åbner den din "ikkefærdige" side i samme frame..

så hvis du laver et htm-dokument med min kode og døber den index.htm og så døber din oprindelige index-side til 'ditpassword.htm'

er det noget du kan bruge?
Avatar billede hirtshals Nybegynder
09. december 1999 - 11:27 #4
Jeg har en Login java applet, Free of charge til download på min side

http://hjem.get2net.dk/hirtshals

Vælg Jaba APPlets > Others > NR 20
Password

Ønsker du en ASP løsning så kig her

http://www.1001line.dk/filop/

under Server Scripts, der er en rigtig rigtig god en

Check Password

mvh
Henrik :-)
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
09. december 1999 - 12:21 #5
Avatar billede hanne Nybegynder
09. december 1999 - 13:32 #6
Jeg kigger lige på "den Java"

Det var smart det med gæstebogen - desvæære gik det vist i sort da det blev sendt.
Jeg vender tilbage. HVF

Og mange tak for Jeres svar.
Avatar billede wusge Nybegynder
10. december 1999 - 23:24 #7
http://www.hostedscripts.com

Her kan du oprettets som bruger og
linke til deres cgi-scripts.

De virker ok
Avatar billede hanne Nybegynder
11. december 1999 - 10:04 #8
Det virker smart hostedscripts.
så snart at da jeg tilmeldte mig, så sagden efter jeg ville se på hvordan det virkede. At det var etableret.
Gad vide hvordan jeg kommer af med det igen.
Til Hirtshals, jeg kan ikke finde ud af,
hvad jeg skal kopierer over på en webside og hvad der så skal følge med af det jeg zippede.
En brugsanvisning ønskes ved lejlighed.

Tak for Jeres interesse - jeg har fordelt point mellem Jer.
Hilsen

Bedstemor Cyper de Virus
Avatar billede hirtshals Nybegynder
13. december 1999 - 14:49 #9
1. Du indsætter flg kode på din hjemmeside

<applet archive="pass1.jar" CODE="pass1.class" WIDTH="367" HEIGHT="187">
<param name="title" value="Welcome to Using Login Pass Applet">
<param name="author" value="Jacky Leung">
</applet>

2. sørger for at filerne pass1.jar og in.txt er i samme bibliotek som din html side

3. filen in.txt, første linje skriver du navnet på den side brugeren redierectes til ved korrekt password f.eks passok.htm, næste linje skriver du login name, f.eks test, 3 linje password til bruger test f.eks test ok, 4 linje en ny bruger, 5 linje et nyt pword osv

mvh
Henrik