Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
22. april 2008 - 16:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Pre install

Jeg har følgende problem.

Bærbar computer: CD-Rom drev kaput, ikke usb boot, ingen diskettedrev...

Jeg har anskaffet et interface så jeg kan tilslutte harddisken fra den bærbare på min stationære computer.

Planen er så at formatere disken her, og få lagt windows xp installationen ind og kørt på en eller anden måde...

Er der nogen der kan forklare mig "How to?"... Er lidt grøn på området, så forklar gerne grundigt!
Avatar billede ejldk Nybegynder
22. april 2008 - 16:32 #1
du kan jo finde en docking station, som du sætter i din stationære.
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2008 - 16:34 #2
En preindstalleret PC har normalt en recovery partition, der startes under opstart af pc.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 16:54 #3
Se lige mit sidste indlæg på http://www.eksperten.dk/spm/825161
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
22. april 2008 - 17:10 #4
peet-49

Det har denne ikke!
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 17:13 #5
"Jeg har anskaffet et interface " Har dette interface drivere til Win98
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
22. april 2008 - 17:21 #6
Nopes...

Men...

Kan det ikke lade sig gøre og formatere en harddisk som 'system' disk fra windows xp? Det kan da ikke passe???

Ellers er vi ude i at jeg skal finde en maskine med windows 98 og derfra formatere disken? Kan det ikke lade sig gøre uden alt det hurlumhej med et program fra xp af?
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2008 - 17:21 #7
Så følg Helgès link.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. april 2008 - 20:05 #8
Jo fra windows XP kan du godt formatere en harddisk som system disk under install.
Når du kommer til install. trykker du bare på Esc, så får du flere muligheder.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2008 - 08:17 #9
Lidt respons
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
18. februar 2010 - 21:47 #10
Lukker
Avatar billede off-line Nybegynder
18. februar 2010 - 21:57 #11
Rend mig!!!!!
Avatar billede clausvintherlarsen Nybegynder
18. februar 2010 - 22:26 #12
Kom ikke frem til brugbare løsninger ud fra de givne kommentarer. Har derfor lukket spørgsmålet.
Avatar billede peet-49 Novice
19. februar 2010 - 09:10 #13
Tja hva ska a si, så burde der følge et ordsprog, men det udelader jeg.