Avatar billede kkaen Nybegynder
22. april 2008 - 12:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Server Application Unavailable

Jeg har store problemer med at tilgå min applikation gennem IIS 5.1.
Jeg har lokale administratorrettigheder, har sat alle rettigheder til "allow" på det specifikke bibliotek, har reinstalleret alle frameworks og ASP-rettighederne inde i Visual Studio 2008 er også sat til "allow".
Applikationen er lavet i framework 3.5, men hvis jeg højreklikker på både "default website" og mit virtuelle bibliotek inde i IIS og vælger fanen "ASP.NET", så er der kun version 1.1... og 2.0. inde under "ASP.NET version", og altså IKKE nogen version 3 eller 3,5. Jeg ved ikke, om dette er årsagen til problemet, men andre personer har også disse settings, og deres applikation virker godt nok.

Fejlen i browseren er denne:

Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable.  Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.

Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the application event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.

Hvad har jeg gjort forkert, og hvordan kan jeg få det til at virke?
Avatar billede kkaen Nybegynder
22. april 2008 - 12:53 #1
Forresten så benytter jeg en FileUpload-kontrol i applikationen, og det er sikkert dette, som forårsager sikkerhedsproblemerne.
Avatar billede kkaen Nybegynder
22. april 2008 - 12:58 #2
Før denne fejl fik jeg fejlen:

Why do I get the error message "Server Application Unavailable The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable. Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.

Den rettede jeg med rettighederne til brugeren som skrevet på:
http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=178434&SiteID=1

Jeg ved ikke, om fejlene er relateret...?
Avatar billede kkaen Nybegynder
22. april 2008 - 13:01 #3
Men jeg vil tro, det har noget med rettigheder at gøre. For inde i Event Vieweren får jeg ved hver kørsel 3 fejl, hvor rodfejlen er:

Exception: System.IO.FileLoadException

Message: Could not load file or assembly 'System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' or one of its dependencies. Access is denied.

StackTrace:    at System.Reflection.Assembly._nLoad(AssemblyName fileName, String codeBase, Evidence assemblySecurity, Assembly locationHint, StackCrawlMark& stackMark, Boolean throwOnFileNotFound, Boolean forIntrospection)
  at System.Reflection.Assembly.nLoad(AssemblyName fileName, String codeBase, Evidence assemblySecurity, Assembly locationHint, StackCrawlMark& stackMark, Boolean throwOnFileNotFound, Boolean forIntrospection)
  at System.Reflection.Assembly.InternalLoad(AssemblyName assemblyRef, Evidence assemblySecurity, StackCrawlMark& stackMark, Boolean forIntrospection)
  at System.Reflection.Assembly.InternalLoad(String assemblyString, Evidence assemblySecurity, StackCrawlMark& stackMark, Boolean forIntrospection)
  at System.Activator.CreateInstance(String assemblyName, String typeName, Boolean ignoreCase, BindingFlags bindingAttr, Binder binder, Object[] args, CultureInfo culture, Object[] activationAttributes, Evidence securityInfo, StackCrawlMark& stackMark)
  at System.Activator.CreateInstance(String assemblyName, String typeName)
  at System.AppDomain.CreateInstance(String assemblyName, String typeName)
  at System.Web.Hosting.ApplicationManager.CreateAppDomainWithHostingEnvironment(String appId, IApplicationHost appHost, HostingEnvironmentParameters hostingParameters)
  at System.Web.Hosting.ApplicationManager.CreateAppDomainWithHostingEnvironmentAndReportErrors(String appId, IApplicationHost appHost, HostingEnvironmentParameters hostingParameters)

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede kkaen Nybegynder
22. april 2008 - 13:18 #4
Jeg har også læst et sted, at der skal ligge en web.config i IIS-root. Men det gør der ikke ved mig. SKal jeg selv oprette sådan en?
Ligeledes har jeg læst, at der skal konfigureres en Mashine.config, når klienten skal have adgang til bibliotekker. Hvordan kan jeg gøre dette?
Avatar billede kkaen Nybegynder
22. april 2008 - 14:26 #5
Jeg skulle blot følge denne vejledning:

1.    In Windows Explorer, browse to the folder that contains the root Web site (which is C:\Inetpub\Wwwroot by default) or the virtual directory.
2.    Right-click the folder, and then click Properties.
3.    On the Security tab, click Add.
4.    Type ComputerName\ASPNET (for example, on a computer named Webdev, type Webdev\ASPNET), and then click OK.
5.    Allow the following permissions for the ASPNET account:
•    Read & Execute
•    List Folder Contents
•    Read

6.    Click OK to close the Properties dialog box and to save the changes.