Avatar billede c-sharp Nybegynder
22. april 2008 - 11:38 Der er 9 kommentarer

Omskrive requiredfieldvalidator

Nogen der kan vise mig hvordan man kan overskrive requiredfieldvalidator så den ændre baggrundsfarven på det tekstfelt der mangler indput?
Avatar billede w13 Novice
22. april 2008 - 11:48 #1
Avatar billede c-sharp Nybegynder
22. april 2008 - 11:55 #2
Hej w13 og tak for dit svar!

Jeg tror ikke du har forstået spørgsmålet :) Jeg vil ændere baggrundsfarven på det felt jeg validere på og ikke på selve validatoren.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 11:58 #3
Du kan spørge om de validere..

if(dinValideringsControl.IsValid)
{
ditTextFelt.Background = "";
}

Men det kræver et postback når det er asp.net.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
22. april 2008 - 12:05 #4
Den må ikke bruge postback
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 13:34 #5
Så skal du skrive dit eget JS.

/JJ
Avatar billede c-sharp Nybegynder
22. april 2008 - 13:55 #6
Ja det er jeg klar over men hvordan skriver jeg validatoren om, så den selv kan tage fat i kontrollen den validere og ændre baggrundsfarven på denne.
Avatar billede w13 Novice
22. april 2008 - 14:08 #7
Ville du ha' det gjort med JavaScript så?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
22. april 2008 - 14:18 #8
Det må vel på en eller anden måde være muligt at overskrive den funktion i validatoren som viser errorMessage og få den til at farve baggrunden på det tekstfelt den validere.Ja det må blive noget javascript, men det er det vel også som den virker som standard.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 14:28 #9
Jeg har lavet en js fil der bliver bearbejder med .net.

Denne lister alle sidens valideringskontroller, og udfra denne bygger jeg mit javascript.

Jeg har slået clientvalidation fra på <asp:valerings> kontrollerne, og har bygget mit eget.

Pas på med at begynde at modificere .net's auto genererede, det har jeg brændt fingrene på  :)

/J