Avatar billede larsholm Nybegynder
16. april 2008 - 12:16 Der er 15 kommentarer

Hjælp til et lille CSS problem.

Jeg har leget lidt med php, html og css og har et problem med min CSS tror jeg :)

Mit problem er at jeg ikke kan få min box hvor jeg skriver information ind op over folks kommentar. Den ligger sig ind over de sidste 3 svar som vist her http://www.larsholm.info/test2/index.php

Jeg ville meget gerne have den skal ligge ”Midten ”over kommentarerne men dette kan jeg ikke få den til lige meget hvor meget jeg end prøver. Jeg har to CSS filer en til det toppe af side med links og en med resten.

Jeg håber meget der er en der kan hjælpe mig. Mvh. Lars Holm.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 12:23 #1
Jeg forstå ikke hvor du vil have den ?

/JJ
Avatar billede larsholm Nybegynder
16. april 2008 - 12:33 #2
Den skal ligge oppe over de boxe de ligger oven på nu og så i midten "center" af dem.
Avatar billede roenving Novice
16. april 2008 - 12:55 #3
Nu har jeg ikke været inde i din css, men måden at gøre det på, er at sætte en bredde på det indlejrede element, som er mindre end det omkransende elements og så give det style-propertyen: 'margin:0 auto;'

-- i øvrigt kan du lave din 'rens mig dog ting' mere generisk:

onFocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;"

-- så behøver du ikke at spekulere på feltets indhold ...

-- og så virker det også på textareas:

<textarea name="besked" onFocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;">Skriv din besked</textarea>
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 13:35 #4
#sidebar
{
width: 240px;
margin: 10px auto 30px auto;
}

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 13:35 #5
og den er vist ikke 200 points værd !
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 13:46 #6
og dine links i toppen (menuen) bør ikke være absolute, der skal i hvert fald lige et http:// foran så.

/JJ
Avatar billede roenving Novice
16. april 2008 - 13:47 #7
-- og der er ovenikøbet en shortcut til lige den margin:

margin: 10px auto 30px;/*top, sider, bund !-)*/
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 13:53 #8
ja men den virkede ikke i firebug :)... den lærte jeg jo sidst :)
Avatar billede roenving Novice
16. april 2008 - 13:57 #9
Hwa ?-)
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 14:59 #10
Årh gider ikke til at finde det, men mener det var dig der tilføjede den mulighed da jeg  forsøgte at forklare mulighederne for en anden, mht til margin: t, r, b, l;

vh
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 15:00 #11
Avatar billede roenving Novice
16. april 2008 - 15:09 #12
-- og det virker ikke hvor ?-)
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 16:44 #13
jeg bruger firebug til FF og internet explore webdeveloper i ie når jeg skal debugge andres css probs.

Der skrev jeg nemlig:
margin: 10px auto 30px;

Men der foldede det hele sammen.

Så jeg tog den sikre.

Never mind, men hvis du ofte arbejder med web, og ikke kender til firebug og internet explore webdeveloper toolbar - skal du tage at kigge på dem, det er lynhurtigt at debugge stort set alt, firebug har dog fordele som js debugning, næsten som vs :)
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2008 - 00:38 #14
<ole>

Du må have lavet en eller flere andre fejl. Dette virker da like a charm i Firefox:
    <div style="width:300px;height:200px;background:yellow;margin:10px auto 30px">Blabla</div>

- den er helt sikker  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede jokkejensen Novice
17. april 2008 - 12:21 #15
jaja, men som jeg nævnte virkede det ikke i firebug.

Jeg er med på den virker.

/JJ