Avatar billede prysse Nybegynder
16. april 2008 - 11:38 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Mangler lidt hjælp her

Hej eksperter.

Jeg har et mindre ordresystem, der ellers spiller som det nu engang skal. Dog er det nogle sider hvorpå man selv skal indtaste hvor mange af en pågælden varer man vil bestille.

Dog har jeg nogle produkter, hvorpå der er et mindstesalg. Såsom hvis mindste salget er på 100m af en slange, så kan kunden på ordresystemet, sagtens bestille 3m, uden at systemet brokker sig.

Jeg har brug for lidt hjælp, så hvis der bliver bestilt X antal meter af et produkt, hvorpå der er et mindstesalg, så skal der komme en ALERT bokx op, hvor den fortæller, at der kun kan bestilles i X antal meter, og ordresystemet, skal KUN kunne godtage de X antal meter som der er restrektioner på.

Noget jeg kan få lidt hjælp til? :)
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 11:40 #1
Der må vi nok se din side. =)

Det skal laves både i JavaScript (for brugervenligheden) og i ASP (for sikkerheden).

JavaScript-mæssigt skal det køres i formens onsubmit, men det kan være, du allerede har en valideringsfunktion måske?
Avatar billede avminarm Juniormester
16. april 2008 - 11:51 #2
hvad med kun at lade kunden vælge 100m osv. giv kunden valg muligheder i en select/dropdown? - så slipper du for valideringen.
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 12:00 #3
Ja, det kunne spare Javascript-valideringen. Dog kan en selct/dropdown jo let manipuleres af en bruger, så der skulle stadig tjekkes med ASP.
Avatar billede prysse Nybegynder
16. april 2008 - 12:10 #4
Jeg har et område hvor i der sker et tjek, hvis f.eks. varenumret, ikke må tilgås af kunderne, men kun personalet. I får lige her :) Dropdown, er nu også en mulighed :) Må sku snart sætte mig ned og lave noget nyt fra bunden af ... det er et system som jeg bliver ved med at skulle "lappe" på ... det er skidt :P

[code]
if($_POST[submit] != "") {
      if($_POST[itemno] == '00.0001') {
      print "Dette nummer må kun tilgåes af personalet";
      exit;
      }
      if($_POST[itemno] == '00.0002') {
      print "Dette nummer på kun tilgåes af personalet";
      exit;
      }
[/code]
Avatar billede avminarm Juniormester
16. april 2008 - 12:31 #5
w13>> her i PHP kategorien ville jeg nu tjekke med PHP ;o)
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 12:48 #6
Ja, ok :P
Avatar billede prysse Nybegynder
16. april 2008 - 13:05 #7
Enig :P men anyway ... kodestumpen ovenfor tjekker det indstastede i formen, og vil da lige høre om måske mit problem man løses med lignende metode :)
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 13:10 #8
Hvad hedder feltet, som man skriver antal i?

F.eks. hvis det hed "antal":

      if($_POST[antal] < '100') {
      print "Minimum er 100!";
      exit;
      }
Avatar billede prysse Nybegynder
16. april 2008 - 15:00 #9
Lyder som et rimeligt brugtbart forslag ... i funktion brokker den sig dog lidt.
Denne funktion skulle gerne kædes sammen med

if($_POST[submit] != "") {
      if($_POST[itemno] == '00.0001') {
      print "Dette nummer må kun tilgåes af personalet";
      exit;
      }

funtionen ... Det er nemlig differentielt fra varenummer til varenummer, om der er et "mindstesalg" på eller ej :)
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 15:15 #10
Så dette måske?:
      if($_POST[itemno] == 'xx.xxxx') {
        if($_POST[antal] < '100') {
          print "Minimum er 100!";
          exit;
        }
Avatar billede avminarm Juniormester
16. april 2008 - 15:36 #11
eller
if($_POST[submit] != "") {
      if($_POST[itemno] == '00.0001' || $_POST[antal] < '100') {
      print "Dette nummer må kun tilgåes af personalet";
      exit;
      }

men personalet ved vel hvad de minimum må bestille?
Avatar billede prysse Nybegynder
16. april 2008 - 15:40 #12
ARH FFS !!! Der er bare intet der virker lige nu - damn :P Skrotter sku det hele og bygger noget nyt :P

Du må gerne få nogle points :) Bare afgiv et svar, eller 2 :P
Avatar billede avminarm Juniormester
16. april 2008 - 15:42 #13
jeg ville altid vælge at bruger selct/dropdowns eller radiobtns jo færre valgmuligheder en bruger har jo færre fejl laver de :-)

Hvis der noget de ikke må - så lad være at give dem lov - jeg har jeg har været til lidt hjælp?
Avatar billede avminarm Juniormester
16. april 2008 - 15:42 #14
har = håber ;o)
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 15:42 #15
.. :)
Avatar billede prysse Nybegynder
16. april 2008 - 15:49 #16
@ avminarm

Dit svar var faktisk den der fungede for mig ... helt fantastisk :) Den vil blive brugt midlertidigt, indtil jeg finder på noget nyt :) tak tak :D

@ w13 - Sorry, better luck next time :)

Ellers dejligt at være lidt aktiv herinde igen ... havde helt glemt hvor flinke, og hjælpsomme er :) Håber engang at jeg kan give tips til folk, i stedet for at være den der spørger :P

men alt i alt - Kudos til jer begge :D takker
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 15:55 #17
Det er helt i orden. =)
Jeg troede ikke, du havde fået noget til at virke. Det lød lidt sådan.

(Kan du have manglet at erstatte 'xx.xxxx' i min kode, siden den ikke virkede? :) Ellers er den stort set den samme som avminarms.)
Avatar billede prysse Nybegynder
16. april 2008 - 16:06 #18
hehe, ikke derfor det ikke virkede nej :P Anyhow - hvis du ligger et svar skal jeg nok godtage den også - kan være min konto går i -200, men hva' så? :P Du fortjener dem også :D
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 16:52 #19
Nej, ellers tak, det er helt i orden. ;)

(Og dette spørgsmål er lukket nu, så du kan ikke give flere point. Og slet ikke point, du ikke har! :)
Avatar billede avminarm Juniormester
16. april 2008 - 22:30 #20
w13 - jeg deler gerne med dig? skal jeg oprette sprg?
Avatar billede w13 Novice
16. april 2008 - 23:54 #21
Nej, det går nok. =) Ellers tak.