Avatar billede rif1900 Nybegynder
16. april 2008 - 09:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Postback problem ved Url Rewriting

Hej jeg sidder og udvikler et website hvor jeg laver url rewriting med urlrewriting.net

Problemet er bare at jeg ikke kan foretage postbacks længere pga af at mit action tag på formen bliver forkert pga url rewriting.

Jeg ved godt at dette er et bug i .Net og har set en del kreative men også rimeligt fucked up løsningner og har ikke kunnet få nogle til at virke.

Håber der er nogle der har et godt forslag, det må jo være et problem stort set alle asp.net udviklere vil løbe ind i hvis de da ønsker lidt SE trafik.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 10:15 #1
http://www.urlrewriting.net/ - den tager hånd om alle de problemer der er med url rewriting gennem pure .net - uden iis opsætning. Rigtig let at konfigurer igennem web.config med nogle simple regex.

Tror ikke det er en .Net fejl - det er mere dig der skriver noget forkert. asp.Net er ikke designet til urlwriting, det er noget man selv skal skrive, eller klare gennem IIS.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 10:16 #2
asp.net sætter automatisk samme side som action på formen, da den skal kunne poste til sig selv, url rewriter du, vil der komme en "forkert" action.

Du skal altså når siden renderes erstatte "action" på form til default.aspx.
Avatar billede rif1900 Nybegynder
16. april 2008 - 10:26 #3
jokkejensen jeg har nu løst problemet med mit action tag ved at følge microsofts anbefalinger til løsning af dette problem. ActionLessForm

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms972974.aspx

Det er http://www.urlrewriting.net/ jeg bruger.

og det er et bug i .Net så vidt som jeg kan læse mig frem til.

men det er som sådan ligemeget for jeg kan stadig ikke få skidtet til at virke.
Det skal lige siges at jeg benytter MasterPages og har mit form tag til at ligge i min masterpage.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 10:30 #4
Åhh okay..

Jeg har uden problemer brugt det i et nestet usercontrol miljø - jeg har aldrig brugt masterpages, så det kan godt være det skaber et problem.

:)

/JJ
Avatar billede rif1900 Nybegynder
16. april 2008 - 12:54 #5
er der andre der har nogle kreative bud?

ville sætte stor pris på det.
Avatar billede rif1900 Nybegynder
16. april 2008 - 12:58 #6
eller hvis er i stand til at vise mig hvordan jeg implementerer denne løsning korrekt:
http://weblogs.asp.net/jezell/archive/2004/03/15/90045.aspx
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 13:43 #7
Tror bare du skal have læst documentationen til urlrewriting, har talt med en der siger det fungere fint sammen med master pages.

Og når nu det egentlige problem er løst af dig selv, bør du beskrive det nye, før du kan forvente hjælp.

/JJ
Avatar billede rif1900 Nybegynder
16. april 2008 - 14:35 #8
Kan godt være jeg skal hoppe igennem dokumentationen igen engang.

Det egentlige problem er ikke løst dog. Jeg fik bare bugt med problematikken ang. action tagget, det løste dog ikke problemet.

Jeg vil prøve at beskrive lidt mere præcist:

Jeg har en masterpage og en side der gør brug af denne.
På denne side har jeg et gridview hvor jeg bruger gridviewet til at sortere via sortExpression.

Men når jeg trykker på en header kommer der ikke noget event og IsPostBack er sat til false selvom det jo altså er et postback.

Hvis jeg afvikler siden fra den faktiske adresse og ikke den genskrevne url fyrer eventet fint og IsPostBack er true som den burde være.

Derfor slutter jeg at det er et problem i URLReWriting.Net
Hvis du har nogle forslag til måder hvorpå jeg selv kan fucke det op er det meget velkomment.
Avatar billede rif1900 Nybegynder
16. april 2008 - 14:37 #9
Kan desværre ikke smide koden herind eller vise et eksempel da det jeg laver ikke er released endnu og det er kontraktbrud hvis jeg viser noget :(
Avatar billede rif1900 Nybegynder
18. april 2008 - 19:18 #10
slet ingen der har et forslag? sidder totalt fast hvad angår det problem.
Avatar billede rif1900 Nybegynder
23. februar 2009 - 11:09 #11
lukket