Avatar billede weis Nybegynder
13. april 2008 - 16:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

javascript og runat="server" på img

Jeg er ved at implementer en mulighed for at crop i billeder, som ligger på serveren. Jeg har dog fået det problem at de javascript der er tilknyttet mine img tags, de virker ikke når jeg sætter runat="server" på dem, hvilket jeg er nød til for at ændre i src stien... eller findes der en måde at løse det på?
Avatar billede crazysnap Seniormester
13. april 2008 - 16:45 #1
Hej weis,

Du kan sandsynligvis godt fixe det ja. Det kommer lidt an på hvordan dit javascript ser ud? For kører dit javascript på img id'er skal du huske at id'erne ændrer sig når du laver dem til server-objekter. Så i stedet for id'et "imgCrop" bliver det til f.eks. "ctl14_imgCrop" eller lignende. Du kan se hvad det "nye" id er ved at se kildekoden for din side når den er loadet.

Hvis dette ikke hjælper dig, må du prøve at poste javascripten.

Mvh.
CS
Avatar billede weis Nybegynder
13. april 2008 - 17:02 #2
Hvis jeg kan være sikker på at dens nye id, vil være den samme hver gang siden loades, så er det fint nok, for jeg vil helst ikke ind og rode i alle de jsfiler der er for det bliver nok for omfattende...

kom med et svar for det virker fint :)
Avatar billede crazysnap Seniormester
13. april 2008 - 17:14 #3
Du kan godt være sikker på id'et er det samme ja, så længe img-tag'et er på samme side og i samme "container". Derfor, så længe du ikke flytter på img-tag'et forbliver id'et det samme.

Og glad for at høre du fik det til at virke.

Mvh.
CS
Avatar billede kalp Novice
13. april 2008 - 18:16 #4
det kan du godt være sikker på, men ikke nødvendigvis hvis du flytter filerne til en ny server.

derfor skal man ikke hardcode en prefikset id, som du har tænkt dig nu, men istedet finde ud af hvad det bliver prefikset med via. this.ClientIDSeparator

så egentlig skal du foran dine id'er i javascriptet tilføje den linje + dit eget id.

så vil det altid fungere.
Avatar billede kalp Novice
13. april 2008 - 18:18 #5
det med at hardcode prefikset er også besværligt hvis du begynder at ændre og tilføje nye kontroller.. så skifter id'erne også igen.