Avatar billede Slettet bruger
12. april 2008 - 01:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VB .NET DeleteSubKey Hjælp

Hej. Jeg har et lille problem. (: Jeg har lavet dette stykke kode her i VB .NET. Jeg skal tilføje det er 1 år siden jeg sidst leget med VB .NET så skal lige i gang igen. :P Til spørgsmålet. Hvordan fortæller jeg den at den ikke kun skal slette nøglen: Software\testen\test, Men også skal slette en anden nøgle, så den skal slette 2 nøgler den ene her
LocalMachine\Software\testen\test og den anden her LocalMachine\Software\Microsoft\testennr2

Min kode her:

Private Sub GivMeDemo_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles GivMeDemo.Click
Using key As RegistryKey = My.Computer.Registry.LocalMachine.OpenSubKey("Software\testen\", True)
key.DeleteSubKey("test", True)
Try

MsgBox("Lykkes.")
Catch ex As Exception
MsgBox("Fejl! Findes ikke.")
End Try
End Using
End Sub

Jeg kan nemlig kun få den til at vil slette 1 nøgle og ikke flere på en gang. Så skal jeg lave flere buttons. Håber der er nogen der kan hjælpe. Vil nemlig gerne have den sletter de 2 nøgler ved at trykke på en button. ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2008 - 03:28 #1
Prøv og post koden der forsøger at slette flere keys.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 20:03 #2
Private Sub GivMeDemo_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles GivMeDemo.Click
        Using key As RegistryKey = My.Computer.Registry.LocalMachine.OpenSubKey("Software\ssfn\", "Software\testen1\", True)
            Try
                key.DeleteSubKey("vd", True)
                key.DeleteSubKey("tester4", True)

                MsgBox("Lykkes")
            Catch ex As Exception
                MsgBox("Fejl!")
            End Try
        End Using
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2013 - 22:15 #3
Lukket