Avatar billede iwand Nybegynder
11. april 2008 - 13:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Run time error i access db

Hej
Er der nogen der kan hjælpe mig? jeg har en database som når man installerer på et komputer så kommer der en besked "Execution of this application has stopped due to a Run time error, the application can't continue and will be shut down"
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2008 - 14:30 #1
Du skal jo have fundet ud af hvad fejlen er!~)

Det ser ud som om det er en pc med access runtime og her er der en herlig fejl i access, nemlig at hvis du har en rapport i din db og der ikke er tilknyttet nogen printer, så får du runtime error og close down. Så det er det første jeg ville tjekke. Herefter ville jeg prøve at sætte err.number og err.description på alt kode i opstartsformularen. Dvs. lave en error handling der vil se sådan ud:

Før:
Private Sub Eks_Click()
'Kode
End Sub

Efter:
Private Sub Eks_Click()
On Error Goto Err_Eks
'Kode
Exit Sub
Err_Eks:
msgbox Err.Number & " " & Err.Description
End Sub

Hvis du stadig ikke kan finde fejlen, ville jeg lave et kopi af db'en (det ville måske være smart at gøre fra starten af!~) og så starte med at slette eks. en underformular, se om fejlen stadig er der, prøve igen slette noget andet, er fejlen der? osv.. indtil du lokaliserer fejlen. Når fejlen er fundet får du den rettet evt. med hjælp fra eksperten, googler på err.number eller laver en anden tilgang til en løsning, som ikke giver en runtime error...

Held og lykke og god weekend herfra!~)
Avatar billede iwand Nybegynder
07. oktober 2008 - 14:10 #2
jeg har fundet fejlen, personen har ikke været oprettet på SQL serveren derfor kommer fejlmeddelelsen
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2008 - 08:16 #3
Ja, så er det ikke nemt at komme igennem, men igen generelt er problemet med runtime access, at alle fejl giver den samme fejlmeddelse, så msgbox Err.Number & " " & Err.Description er et godt redskab til at løse problemer!~)