Avatar billede hp-power Nybegynder
09. april 2008 - 23:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

templades og body

er det muligt når man bygger en side op på templades at lave det sådan at man kan ændre i body's class.

bruger den nemlig til at ændre layoutet på siden. fx.

<body class="umn"> så er det både undermenu og mainindhold og nyheder
<body class="um"> så er det både undermenu og mainindhold, så vises nyheder ike.

men når jeg lavet det med skabaloner  låser den hele siden uden de editer bare områder..

nogle der har nogle ider..
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. april 2008 - 23:27 #1
Så må du undlade at definere body class i templaten, men definere den hvergang du opretter en ny side baseret på det template
Avatar billede hp-power Nybegynder
09. april 2008 - 23:30 #2
det kan jeg ikke DW da den låser alt uden for det editetable område.. kan selv jo gøre det bagefter i notepad :->

ville bare være rare at gøre det i DW
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2008 - 23:36 #3
<ole>

Der kan jo kun være ét body-element i et HTML-dokument, så hvorfor give body-elementet en klasse?

<style type="text/css">
body {
    /* Style-regler for body-elementet */
}
</style>

/mvh
</bole>
Avatar billede hp-power Nybegynder
09. april 2008 - 23:40 #4
når du giver body en class bruger jeg den til at fortælle min css fil om jeg vil have 3 eller 2 eller 1 kolone og hva række følge de skal komme i.. på den måde kan jeg bruge en skabalon til alle side. og kun lave om i body class for at ændre det.
Avatar billede olebole Juniormester
10. april 2008 - 00:19 #5
Du skal bare lave om på navnet på den CSS-fil, du importerer i skabelonen. Det er vel ikke vanskeligere  =)
Avatar billede hp-power Nybegynder
18. april 2008 - 17:56 #6
kunne desvære ikke bruge nogle af disse...

idag bruge jeg bare notepad til at andre det bagefter. så siden er færdig