Avatar billede swamboo Seniormester
07. april 2008 - 22:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

If og Session

Hvorfor virker dette ikke?

id=session("id")
for i=1 to len(job)
if mid(job,i,1)="," then
if mid(job,j,i-j)=id then
Tilmeldt=1
end if

Hvis jeg i stedet for session skriver 2 - så virker det perfekt. Det er lige som om den ikke betragter session som et tal - kan  det passe??

Og er det en lettere/bedre måde at gøre det på er det selvfølgelig meget værdsat!!!

På forhånd tak!!
Avatar billede cpufan Juniormester
07. april 2008 - 22:23 #1
du mangler en next til at afslutte din for løkke,
og så mangler du en end if.
og du mangler at deklarere j

så det er ikke fordi du skriver at session = 2, at det virker.

jeg kan ikke gennemskue hvad det er du prøver at teste, så jeg kan ikke give dig en løsning.
Avatar billede swamboo Seniormester
07. april 2008 - 22:37 #2
Lidt forklaring:
Session("ID") er brugerens id i henhold til min access database.
Jeg forsøer at kikke i en tabel i en anden database hvor alle som skal deltage i en bestemt opgave er noteret med id f.eks. 3,5,6,8,osv...
Den if-then ovenfor forsøger at se om brugerens ID er i databasen.
J holder styr op hvor "," står i variablen job, så jeg kun søger på tallene.

Håber du forstår mine tanker - :o)
Avatar billede happycow Nybegynder
08. april 2008 - 08:03 #3
har du overvejet at bruge "Split" VBScript funktionen på din Job-variant og arbejde med det som en Array i stedet?
Avatar billede fennec Nybegynder
08. april 2008 - 09:19 #4
Noget helt andet. Hvis man gemmer "1,4,6,7" i en database har man en forkert opbygning. Sådan noget skal i en tabel for sig selv, med henvisning til række ID'et.

Opgave:
ID, Navn, ...
1, Opgave01
2, Opgave02

Opgave2Bruger:
OpgaveID, BrugerID
1, 1
1, 4
1, 6
1, 7
2, 1
2, 3
Avatar billede swamboo Seniormester
08. april 2008 - 22:51 #5
Fennec - du har jo fuldstændig ret! for en del år siden lavede jeg en side med asp - og der brugte jeg jo den funktion - med noget innerjoin osv....

Jeg syntes i begge skal smide et svar - for begge jeres løsninger kan bruges!!!

Takker!!
Avatar billede fennec Nybegynder
09. april 2008 - 09:04 #6
.o) <-- One Eyed Jack