Avatar billede matthew-dk Nybegynder
03. april 2008 - 16:31 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm (opløsning)

Hej
Har lige formateret min pc. Men nu når den kommer til log ind'et, går den i sort og siger "Cannot display this video mode. Change computer display input to 1280x1024@60Hz"
Men hvordan gør man det når skærmen er sort?
Avatar billede jokkejensen Novice
03. april 2008 - 16:36 #1
log ind i fejlsikret tilstand på pcen, gøres  lettest under opstart ved at trykke F8 netop før det første "xp loading" skilt.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
03. april 2008 - 16:36 #2
(formoder lidt du er i windows :) )
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
03. april 2008 - 17:00 #3
Ja er i windows :D
Men den reagere ikke på F8, men lige efter xp loading, kommer der blå skærm og den siger "installationen genstarter..."
Det kunne vel tyde på det ikke er en gennemført formatering jeg har kørt?
Hvad gør man så?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 17:02 #4
Prøv denne vejledning - http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
03. april 2008 - 17:14 #5
Hmm. kan ikke komme til at boote igen, da den er igang iforvejen. Og hvis jeg bare lader den køre siger den "installationen genstarter..." og går derefter i sort skærm hvor den siger "Cannot display this video mode. Change computer display input to 1280x1024@60Hz" ? :/
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 17:33 #6
Hvis du følger vejledningen og går ind i BIOS, inden maskinen booter - så kan du komme til at boote fra CD.
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
03. april 2008 - 18:04 #7
Kan slet ikke komme ind i noget, hverken BIOS eller fejlsikret tilstand.
Det er ligsom om den er låst.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 19:09 #8
Så flå stikket ud af strømforsyningen og lad den stå et minut uden strøm på.

Åbn evt. computeren og nulstil BIOS ved brug af enten den dertil monterede jumper, eller ved at hive batteriet ud et par minutter og derefter montere det igen.

Sæt strømkablet i stikket igen > vær klar på tastaturet og gå ind i BIOS.
03. april 2008 - 19:32 #9
... ska' det forståes på den måde at der er _ingen_ reaktion fra tastatur ved/under opstart ?
Bruger du USB baseret Staveplade (=tastatur) ?
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
03. april 2008 - 19:51 #10
Nu må du lige forklare :) hvad er en jumper?
Ja, jeg har usb tastatur
03. april 2008 - 20:00 #11
BINGO!
Kan du tilslutte et "gammeldags" PS/2 tastatur ? Og har du mulighed for at låne et ?

Skal forståes på den måde at driver til USB (og dermed adgang til tastatur) først bliver aktiv når XP systemet bliver loaded; og så er det jo for sent :-D ...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. april 2008 - 20:26 #12
Den grønne dims på billedet er en jumper - http://www.tonh.net/museum/jumper.jpg

Vedr. tastatur... Godt tænkt Michael ;o)
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
04. april 2008 - 10:50 #13
Arh tastaturet skyldes egen fejl - stikket var røget ud af computeren :D
Men prøvede at flå strøm stikket ud og lod den stå en time .. men der skete ingenting.
Men hvis jeg forstår det ret skal jeg ind i BIOS og lave et nyt boot?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. april 2008 - 15:57 #14
Jeg synes du skal prøve at følge den vejledning jeg har linket til højere oppe...
Ja - CD'en i drevet > ind i BIOS og vælge at boote fra CD.
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
06. april 2008 - 15:59 #15
Ja, har jeg også gjort.
Problemet er bare at en del af bootet foregår med sort skærm, men skal jeg så bare lade den køre og håbe på det virker?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. april 2008 - 22:15 #16
Forstår ikke helt hvad du mener, men vil umiddelbart tro det er det du skal.
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
08. april 2008 - 17:13 #17
Fandt ud af det .. fik den formateret og nu virker den :)
Men tak for hjælpen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. april 2008 - 20:27 #18
Så lidt... Lægger et svar du kan acceptere.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. april 2008 - 23:18 #19
Mange tak for point. :o)
Avatar billede matthew-dk Nybegynder
10. april 2008 - 16:47 #20
Så lidt :)
Og tak for hjælpen