Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
03. april 2008 - 14:41 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Giv jeres mening

Ja jeg har fået sat denne side op, den er lavet i flash, eksternt css og html

www.dkurt.dk

Har ikke fået sat noget op på den endnu, det er kun design og animation.

På forhånd tak
- Michael
Avatar billede dumbledore Nybegynder
03. april 2008 - 14:44 #1
Hey, hvis man minimere vinduet, kommer der ikke en horisontal scroll bar hmm
Ellers fint og let loaded design :)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
03. april 2008 - 14:44 #2
Den er lidt langsom.

Når jeg trykker på Biografi, så bevæger de der tingester, men lidt langsom.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
03. april 2008 - 14:44 #3
Går ALLLLT for langsomt! siden skal komme med det samme, ikke alle mulige unødige animationer. og også når man trykker på fx "biografi".
Avatar billede egzonrh Nybegynder
03. april 2008 - 14:45 #4
Præcis mysitesolution.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
03. april 2008 - 14:45 #5
Men ellers ser den fed ud.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
03. april 2008 - 14:46 #6
Når jeg maksimere mit vindue (firefox), kan jeg se en tekst med "Download Adobe..." er på 1920*1200 men alligevel. Og siden sidder så helt oppe i højre hjørne.

Personligt ville jeg måske lave menubar og logo i flash, og så selve siderne i (x)html.
Avatar billede dumbledore Nybegynder
03. april 2008 - 14:53 #7
Ja enig med at de gerne må komme sådan, hurtigere fade in fade out agtigt, så man får en bedre følelse af hurtigt load etc.
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
03. april 2008 - 15:04 #8
OKay iorden tak...:)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
03. april 2008 - 17:06 #9
Og hvis jeg må spørge:
Hvordan har du lavet den hjemmeside?:P
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
03. april 2008 - 18:07 #10
den er lavet i flash..
Avatar billede egzonrh Nybegynder
04. april 2008 - 18:44 #11
og flash er?
- Hvad for en program brugte du?
- Skulle du betale?
- Hvordan osv.?
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 18:49 #12
Flot side, men jeg har 2 kodemæssige rettelsesforslag.

Din Doctype (DTD) er ikke særlig gyldig:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC
"-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">

Du kunne i stedet bruge denne, der er lidt mere specificeret og almindelig:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Og i din JavaScript-fil "javascript.js" bør du vide, at outerHTML kun kan benyttes i Internet Explorer:

theObjects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < theObjects.length; i++) {
theObjects[i].outerHTML = theObjects[i].outerHTML;
}
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 18:53 #13
Og jeg ved godt, at JavaScriptet kun _skal_ virke i Internet Explorer (for at undgå, at man skal aktivere dine Flash-applikationer), men det vil simpelthen resultere i regulære fejl i andre browsere, selvom de ikke altid melder det.

Følgende JavaScript skulle, hvis jeg ikke tager meget fejl, fungere perfekt i alle browsere:
--------------------------------------------
o=document.getElementsByTagName("object");
for(var i=0;i<o.length;i++){
  o[i].parentNode.insertBefore(o[i].cloneNode(true),o[i]);
  o[i].parentNode.removeChild(o[i]);
}
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 18:57 #14
Og så en sidste HTML-detalje:
  Dine parameter-tags må ikke afsluttes af "/>" medmindre du programmerer XHTML, og i så fald er din DTD forkert.

Men ellers er din side meget flot lavet og virkelig simpelt kodet. Godt at se. =)
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2008 - 19:06 #15
<ole>

DTD'en i (04/04-2008 18:49:51) er absolut valid - og den sætter ikke IE i quirks mode  ;o)

egzonrh >> Flash er et af de mest kendte og anvendte programmer til fremstilling af web-indhold - og sådan har det været i omkring 10 år  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2008 - 19:07 #16
- og det var denne DTD, jeg refererede til:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC
"-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 19:10 #17
Ja, okay, den er valid. =)

Men er en HTML 4.01 Transitional ikke bedre?
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
04. april 2008 - 20:03 #18
tak skal i have....

o=document.getElementsByTagName("object");
for(var i=0;i<o.length;i++){
  o[i].parentNode.insertBefore(o[i].cloneNode(true),o[i]);
  o[i].parentNode.removeChild(o[i]);
}

me denne kode, hvad skal jeg så skrive i mit html dokument...
??
Avatar billede egzonrh Nybegynder
04. april 2008 - 20:11 #19
I 10 år, og jeg har ikke hørt om den før:P
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
04. april 2008 - 20:21 #20
ej er det rigtigt...
det er bare det bedste program...
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 20:23 #21
JavaScript-koden gør det samme som din nuværende. Så den skal bare erstatte den.
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2008 - 20:37 #22
egzonrh >> Ja, det er da komplet utroligt. Man kan næppe have skrevet webkode ret mange uger uden at have hørt om Flash  =)

dondy-kurt >> Flash er komplet uegnet til søgerelevant indhold, da søgemaskiner ikke kan læse, hvad filen indeholder. Derudover kan IE p.gr.a nogle patentstridigheder ikke umiddelbart bruge Flash, uden brugeren først klikker på filmen. Godt nok findes der flere libraries, der kan overkomme dette problem, men de består af gammel, invalid kode, som ingen vel burde ønske at fylde ned i sine dokumenter. - og her taler vi så slet ikke om, at den HTML, Flash selv spytter ud, er hamrende invalid!
Der er i allerhøjeste grad meget seriøse problemer ved brugen af Flash på alm. websider - men man kan da lave meget pæne ting i Flash  ;o)

w13 >> Jo, til den øvrige kode ville jeg nok også bruge en HTML 4.01 Transitional DTD
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2008 - 20:38 #23
Avatar billede kurdo Novice
06. april 2008 - 12:08 #24
hej DOndy! :)

nice side i flash! :)
jeg tænkte på, det ville være fedt du lavede en guide her på eksperten om hvordan man starter på flash. har aldrig fået lært det, og jeg er total vild med det! :)

undskyld, jeg ved godt det er of topic! :)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
06. april 2008 - 15:12 #25
Ja lige det.
Vil også vide det:P
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
06. april 2008 - 16:31 #26
Jeg kan sagtens lave det, men det ville være bedre hvis man gerne ville lære flash at gå ind på www.flashforum.dk der er videotutorials på dansk som er rigtig gode og toturials til starning af flash og andet.
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2008 - 18:45 #27
- og som i de fleste andre programmer kan man blive voldsomt meget klogere ved at trykke F1  ;o)
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
06. april 2008 - 21:09 #28
Ja nemlig... hehe
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
07. april 2008 - 12:00 #29
der kommer stadig en border i i IE.... med den javascript kode..
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 12:02 #30
Ok, det var en skam. Så kan det kun gøres med invalid kode.
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
07. april 2008 - 12:04 #31
oaky iorden men ellers tak...
Avatar billede w13 Novice
07. april 2008 - 12:15 #32
Jeg har en teori om, at du kan fjerne den der border på alle flash-elementer, hvis du bare retter din js-kode til:

document.getElementsByTagName("body")[0].innerhtml+="";

Det kan du jo evt. lige prøve. =)
Det vil i hvert fald blive udført hurtigere og spare dig for fejl i mange browsere, der ikke er IE.
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
08. april 2008 - 09:43 #33
borderen kommer stadig i IE...
Avatar billede w13 Novice
08. april 2008 - 09:58 #34
Ok, jeg håbede. Så brug du bare den oprindelige kode. :P
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
08. april 2008 - 10:06 #35
iorden men tak for forsøget...
Avatar billede w13 Novice
08. april 2008 - 10:18 #36
(Det virker faktisk, når jeg tester det. Jeg havde bare skrevet innerhtml og ikke innerHTML, dvs. med de rette store og små bogstaver. ;)
Så en fungerende kode er:
document.getElementsByTagName("body")[0].innerHTML+="";
)
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
09. april 2008 - 11:09 #37
tusind tak det virker,....
Avatar billede duddimai Nybegynder
14. april 2008 - 18:29 #38
Jaah den er lidt langtsom... men fed..

Jeg er bare irriteret over at JEG ikke har fundet på noget i den stil før. Kan godt lide det lidt utradisionelle ved, at siden er til højre. rigtig lækkert, og rigtig stilfuldt.

én ting måske, og det er, jeg kunne ikke se det var en mail adresse under bjælken, før jeg trykkede på den. Den er noget lille må jeg sige.
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
15. april 2008 - 09:24 #39
Okay tak skal du have....
Avatar billede jimmydk Nybegynder
14. maj 2008 - 18:46 #40
Jeg ville sætte siden til at loade filmen fra toppen ad, således at intro afspilles mens resten af filen vises. Så skal brugeren ikke vente indtil den er færdig loadet

Hvis man vælger "Kontakt" som det første når menuen kommer frem hopper menuen bare indtil introen er færdig. Sker ikke ved det andre punkter.

På kontakt siden kommer blokken til indhold ned foran træet, den skal ind bagved lige som de andre.
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
03. september 2012 - 22:36 #41
SVAR