Avatar billede kobber Nybegynder
02. april 2008 - 15:36 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Søgning på Google?

Når man har lavet et website med diverse meta, og uploadet den til serveren, hvor længe er Google så om at opfange dette site?

Jeg lagde to hjemmesider op for lidt over en uge siden, og jeg får intet resultat ved søgning på Google endnu?
Avatar billede 2c Nybegynder
02. april 2008 - 15:38 #1
For det første skal der være nogen der linker til dine sider. Hvis der ikke er det, kan google ikke finde dem.
Avatar billede w13 Novice
02. april 2008 - 15:39 #2
Det kan Google i virkeligheden godt, det tager bare lidt længere tid.

Opret dig på Google Webmasters Tools, det hjælper rigtig meget, og giver dig en masse nyttig information om, hvordan Google ser din side: https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=sitemaps&passive=true&nui=1&continue=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fwebmasters%2Ftools%2Fsiteoverview&followup=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fwebmasters%2Ftools%2Fsiteoverview&hl=da
Avatar billede peet-49 Novice
02. april 2008 - 15:40 #3
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2008 - 16:09 #4
det er vist mere end optimistisk kun at stole på at googles tilføj funktion virker - man skal tage udgangspunkt i at google skal finde link til siden fra en (eller helst flere) allerede kendte sider.
Avatar billede kobber Nybegynder
02. april 2008 - 16:31 #5
Hmm... nu har jeg oprettet en google-konto og går ind under webmasterværktøjer. Her skal jeg skrive URL på en af de sider jeg har uploadet, og her efter skal jeg bekræfte at jeg ejer disse sider. Jeg ejer ikke siderne, jeg har bare rettet dem til og tilføjet meta for andre.
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2008 - 17:52 #6
hvis du har adgang til ftp'en kan du vælge at få en simpel .html fil fra Google Webmasters Tools og uploade.
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
02. april 2008 - 17:56 #7
Jeg lagde min op for 3 dage siden, min findes på google nu.
Lav en sitemap.xml over sit site. Det kan google rigtig godt li.

Create your Google Sitemap Online - XML Sitemaps
http://www.xml-sitemaps.com/
Avatar billede kobber Nybegynder
02. april 2008 - 18:57 #8
Takker steffansteffan.

Når nu den har genereret, så kommer der en masse frem. Hvad gør man med det?
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
02. april 2008 - 19:49 #9
kobber: Smækker sin sitemap.xml fil i roden af sin hjemmeside. Og så er det bare og vente. :)
Avatar billede kobber Nybegynder
02. april 2008 - 19:53 #10
Super - post lige et svar.
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
02. april 2008 - 20:02 #11
Glad for jeg kunne hjælpe.