Avatar billede tgaard Nybegynder
01. april 2008 - 13:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bestillingsside som mail til afsender og os

Vi har en bestillingsside vedr. leje af lokaler:

http://www.slotssalen.dk/bestilling.htm

Bekræftelsessiden (tak.htm) virker. Men jeg vil gerne have, at den side, man ser på skærmen skal kunne sendes til såvel bestillers som vores mailadresse i samme udskriftsvenlige kvalitet, som man ser på skærmen. Når vi modtager bestillingen, ser det nemlig sådan ud (jeg har ikke skrevet noget i felterne):

Dag:              Vælg dag
Dato:            Vælg dato
Maaned:          Vælg måned
Aar:              Vælg årstal
Arrangement:      Vælg arrangement
Start:            Vælg klokkeslet
Antal_personer:  Vælg antal
Firkantede_borde: Vælg antal
Runde_borde:      Vælg antal
Buffetbord:      Vælg antal
Gavebord:        Vælg antal
Bordopstilling:  Vælg bordopstilling
Rengoring:        Angiv
Rod_lober:        Angiv
Pavillontelt:    Angiv
Fadolsanlæg:      Angiv
Softicemaskine:  Angiv
Navn:
Adresse:
Postnr_og_by:
Telefon:
Email:
Date:            mandag, 31. 03 2008
Time:            11:41:53

Kommentarer:

Hvordan kan jeg spare en arbejdsgang ved at lejekontrakten er lavet på forhånd inde på hjemmesiden?

Har fået en stump kode her (sørge for at sende mailen):

<%
    Set JMail          = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
    JMail.ServerAddress = "smtp.slotssalen.dk"
    JMail.Sender        = "admin@slotssalen.dk"
    JMail.Subject      = "Information"
    JMail.AddRecipient "slotssalen@slotssalen.dk"
    JMail.AddRecipient "vestborg@vestborg.dk"
    JMail.Priority      = "3"
    JMail.AddHeader    "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

    ' Her starter selve email-en
    JMail.Body = "Dette er linie 1 af brevet" & vbCrLf &_
                "Og her kommer linie 2"
    ' Her slutter selve email-en

    JMail.Execute

    Set JMail = Nothing
    Response.Write "Emailen er sendt!"
%>

....og så skal jeg have lagt denne stump kode ind i ovennævnte....men hvor?

Brug af Jmail til afsendelse fra formularer
Hvis du indlægger nedenstående kode i dit script vil alle felter fra en formular der sender (POSTer) til dit JMail script blive lagt ind i e-mailen.

<%
' Løkke der gennemløber alle formularens felter.
For intT = 1 To Request.Form.Count

  ' Vi henter indholdet af feltet ind i en midlertidig variabel (strTemp).
  strTemp = Request.Form.Key(intT)

  ' Vi indsætter et mellemrum forrest i linien indtil linien er
  ' 30 karakterer lang, så alle svarene bliver venstrejusteret i e-mailen.
  Do While Len(strTemp) < 30
    strTemp = strTemp & " "
  Loop

  ' Vi lægger strTemp ind i e-mailen.
  JMail.AppendText(strTemp & ": " & Request.Form.Item(intT) & vbCrLf)

Next
%>
Avatar billede tgaard Nybegynder
01. april 2008 - 13:52 #1
I feltet JMail.AddRecipient "vestborg@vestborg.dk" skal vestborg@vestborg.dk udskiftes med den mailadresse, som afsender skal taste ind
Avatar billede w13 Novice
01. april 2008 - 13:54 #2
Hvis du ændrer det til:
  JMail.AddRecipient Request.Form("modtager")
vil den hente fra det tekstfelt, som har navnet "modtager".
Avatar billede tgaard Nybegynder
01. april 2008 - 13:57 #3
Det lyder fint. Ved du, hvor jeg skal indsætte den nederste halvdel af koden jeg har skrevet her (hvor løkken skal gennemløbe alle formularens felter), så jeg får en HEL asp-fil ovenfor?
Avatar billede w13 Novice
01. april 2008 - 14:02 #4
Det må vist være lige efter:

    ' Her starter selve email-en
    JMail.Body = "Dette er linie 1 af brevet" & vbCrLf &_
                "Og her kommer linie 2"
    ' Her slutter selve email-en
Avatar billede tgaard Nybegynder
01. april 2008 - 14:18 #5
MANGE tak....du har helt ret - det virker. Men når jeg sender bestillingen, får jeg "bare" en kort besked på skærmen (Emailen er sendt!). Hvis jeg vil have kvitteringen udskrevet på skærmen også, skal jeg vel bare bruge noget Response.Write eller på en eller anden måde kalde min "TAK-side".htm?
Avatar billede tgaard Nybegynder
01. april 2008 - 14:22 #6
Jeg mener, at brugeren skal kunne se og evt. rette i det indtastede, inden mailen bliver sendt
Avatar billede w13 Novice
01. april 2008 - 14:55 #7
Det kan brugeren vel bare gøre, inden han/hun trykker "Send"? :)
Avatar billede tgaard Nybegynder
01. april 2008 - 15:15 #8
Ja, brugeren har jo også mulighed for at nulstille formularen
Men MENGE tak for det her. Du får points her
Avatar billede w13 Novice
01. april 2008 - 16:16 #9
:)