Avatar billede momentu Nybegynder
01. april 2008 - 10:25 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Connectionstring til Sql server

JEg bruger sqlexpress instaleret lokalt på min computer.

Jeg bruger følgende connectionstreng men bliver ved med at få fejl:

Dim sConnection As String = "server=(local)\\SQLEXPRESS;database=Bestilling.mdf;Integrated Security=True;User Instance=True"

Fejlen er: Exception Details: System.InvalidOperationException: Instance failure

Line 24:                objCommand.Connection = New SqlConnection(sConnection)
Line 25:                objCommand.Connection.Open()

Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad der er galt.
Avatar billede kalp Novice
01. april 2008 - 10:30 #1
Avatar billede momentu Nybegynder
01. april 2008 - 10:38 #2
synes ikke den side hjælper mig meget i forhold til mit problem.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 10:43 #3
et skud fra hoften: prøv at fjerne den ene backslash
Avatar billede kalp Novice
01. april 2008 - 10:44 #4
øhm.. måske du skulle prøve, at lave din connectionstring om og se om det hjælper??
ellers bliver du svær, at hjælpe.

Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|\Bestilling.mdf;Integrated Security=True;User Instance=True

her antager jeg din database fil er placeret hvor visual studio vil oprette den.
Avatar billede kalp Novice
01. april 2008 - 10:45 #5
med hensyn til backslashes.. hvis der er problemer der så kan du tilføje @ foran din string så behøver du ikke lave \\
Avatar billede momentu Nybegynder
01. april 2008 - 12:01 #6
jeg prøver lige de forskellige forslag
Avatar billede momentu Nybegynder
01. april 2008 - 12:08 #7
nå jeg fjerne et "\" får jeg denne fejl

System.Data.SqlClient.SqlException: Cannot open database "Bestilling.mdf" requested by the login. The login failed.
Login failed for user 'KBHAMT\thocel01'.

min conn streng ser således ud nu

Dim sConnection As String = "server=(local)\SQLEXPRESS;database=Bestilling.mdf;Integrated Security=True;User Instance=True"
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 12:13 #8
det lyder som om du ikke har oprettet ASP som bruger.
se: http://forums.asp.net/t/1239863.aspx
Avatar billede momentu Nybegynder
01. april 2008 - 12:15 #9
ok vil jeg lige se på
Avatar billede momentu Nybegynder
01. april 2008 - 12:26 #10
jeg kan ikke få lov til at adde den user: i microsoft SQL server man. Sql express.

JEg vælger databasen, security, users. og trykker add user.

Dernæst giver jeg den nanvnet aspnet og login name Maskinnavn\aspnet

den siger useren ikke findes. - jeg kan ikke lige finde en guide til det
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 12:35 #11
nu bruger jeg sql 2000 og der er knap ved siden af "navn/name" hvor du for listet de brugere der er, og der skal være en bruger som blev oprettet da du instalerede framework

Ellers bliver det rigtigt skummelt :-´|
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 12:38 #12
husk også lige at angive den rigtige database som default er sat master.
jeg har selv bøvlede med dette engang kan jeg huske.
Avatar billede momentu Nybegynder
01. april 2008 - 12:41 #13
skal jeg også oprette en bruger på maskinen ved navn aspnet ?
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 12:44 #14
ummm, nææ den skal bare oprettes i sql serveren så hut jeg visker
Avatar billede momentu Nybegynder
01. april 2008 - 12:55 #15
EJg kan simpelthent ikke dreje den her:

JEG har en anden maskine til rådighed - er det nemmere hvis jeg installere SQL server expres på den og connector til den der.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 13:08 #16
ok nu er vi i gruppen ASP.NET så jeg går stærkt ud fra at du har installeret .NET framework ikk?? det er jo den der opretter en ASPNET (ASP.NET) Machine account du skal også have en IUSR_ Internet account og en IWAM_ launch account.

Ellers bare add alle dem der på listen i første omgang.

Jeg tro ikke det bliver meget anderledes på en anden maskine da det er samme procedure som på din lokale.

Men hold ud ;-) lige pludeselig er den der, jeg graver lidt videre og ser om der er noget jeg har overset
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 13:10 #17
prøv at checke users and passwords i kontrolpanelet og se om disse account er der. Hvis ikke skal de oprettes
Avatar billede momentu Nybegynder
01. april 2008 - 14:40 #18
jeg sidder jo og udvikler i visual studio.net 2008 og det virker fint så mener da bestemt jeg har installeret .net framework.

JEg har den også under tilføj/fjern programmer. Så den er instaleret.

Kan jeg instalere den igen og så vil den tilføje brugere ?-

JEg har nemlig ikke nogen "IUSR_ Internet account " samt "IWAM_ launch "
Avatar billede momentu Nybegynder
01. april 2008 - 14:47 #19
Sorry det er visual web del.- 2008 jeg bruger.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 15:00 #20
lige de to bliver oprettet under installationen af IIS Admin Service så det virker lidt skummelt. men du kan prøve at oprette dem manuelt. Men lige nu er de to ikke vigtige, de anvendes når du logger ind fra asp side.

du kan prøve at køre denne: C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\vx.x.xxxx\aspnet_regiis -i

den skulle installere asp user accounts du kan også kikke lidt på denne side
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms229862(VS.80).aspx

ellers ja, installer framework igen
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 15:13 #21
med mindre du explicit vil anvende Integrated Security=True kunne du sætte den til false
Avatar billede momentu Nybegynder
02. april 2008 - 00:54 #22
jeg bruger ikke IIS - jeg har hidtil nu brugt visual web develepers egen webserver....

JEg vil prøve at instalere iis i morgen og se om det hjælper på problemet.
Avatar billede momentu Nybegynder
09. april 2008 - 16:15 #23
så er det endelig kommet til at virke.

Jeg har installeret IIS - og bruger den istedet for den indbyggede i viasat web devel. 2008

Jeg har geninstalleret .net
Geninstalleret SQL server express 2005

og nu virker det endelig.

Jape44 hvis du kommer med et svar så synes jeg det er fint - du har virkelig hjulpet mig og fået guidet mig den rigtige vej.

1000 TAK
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2008 - 08:16 #24
Cool :-)