Avatar billede hellehyldahl Nybegynder
31. marts 2008 - 14:31 Der er 4 kommentarer

Internetforbindelsen svigter af og til

Hej med jer
Jeg har indimellem problemer med vores internetforbindelse. Pludselig kan man ikke komme på nettet, selvom jeg netop har været på. Når jeg så fx vil skifte til en ny hjemmeside, så kommer beskeden med, at der ikke kan opnås forbindelse. Og det sker, selvom status for den trådløse forbindelse siger, at signalstyrken er høj, og kablerne sidder som de skal! Hvordan kan det være??

Venligst
Helle
31. marts 2008 - 14:38 #1
... hvornår/hvordan kommer forbindelse så igen ?
Avatar billede hellehyldahl Nybegynder
31. marts 2008 - 14:51 #2
Den kommer, når jeg har kørt en "diagnostisering af netværksforbindelsen"... men ofte svigter forbindelsen så igen, kort efter at forbindelsen er blevet genoprettet. Jeg har tjekket, at SSL (3.0)og TLS er slået til (sådan som det anbefales).
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2008 - 17:01 #3
Tjek med programmet netstumbler om du har trådløse net i nærheden der kører på samme kanal som dit eget.
Hvis ja, så skift til en ubrugt kanal i din routers opsætning.
Avatar billede it-dk Nybegynder
31. marts 2008 - 17:52 #4
Husk hvis du har en router samt en access point eller trådløs router skal du huske at DHCP ikke skal være slået til i begge idet din internet provider ikke kan tildele ip adresser. Men kun hvis du har en router samt trådløsrouter.