Avatar billede kurt_i Nybegynder
30. marts 2008 - 21:06 Der er 4 kommentarer

ping fra et PERL CGI script

Jeg har et PERL script som skal kunne udføre en simpel PING af en netværksenhed. Scriptet fungerer fint hvis det eksekveres manuelt i en DOS-box, men ikke når det kaldes fra en web-side.

Jeg får min header og hvis jeg fylder data i @out manuelt, kommer det også godt nok frem.

Problemet synes at være eksekveringen af ping.exe

Alle gode råd modtages :-)

Miljø: Windows 2003 R2 Server og IIS

Mit script:
#!d:/Perl/bin/perl.exe
use CGI;
$query = new CGI;
print $query->header;
print $query->start_html(-title=>'ping ');
print "<I>Ping process has been initiated, please wait for the response below:</I>";
$asset = $query->param('asset');
open (CMD,"ping $asset -n 3 | ");
@out = <CMD>;
close CMD;
foreach (@out) { print "$_<BR>"; }
print $query->end_html;
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. marts 2008 - 21:38 #1
Prøv at skrive fuld sti til ping-programmet:  open (CMD,"C:/whatever/ping $asset -n 3 | ");
Avatar billede kurt_i Nybegynder
31. marts 2008 - 05:55 #2
Hej erikjakobsen, tak for dit svar, men det er prøvet uden at gøre nogen forskel - desværre.
Avatar billede jackass- Nybegynder
14. august 2008 - 06:19 #3
Er denne i live endnu?

Net::Ping modulet virker glimrende til formålet. Se mere på http://perldoc.perl.org/Net/Ping.html
Avatar billede bba Nybegynder
27. august 2008 - 09:54 #4
Denne virker på vores 2003 Servere

$data = readpipe("ping domæne.dk -n 1");
print "$data\n";

Mvh, Mobitech Telecom
Brian Birkedal
Professionel SMS & MMS services