Avatar billede voursez Nybegynder
29. marts 2008 - 18:18 Der er 10 kommentarer

100% højde på divs i td

Jeg sidder med et design der skal laves i html og css, og prøver at få en div til at fylde 100% af højden i en td. Td'en har ikke nogen defineret højde, da den skal tilpasse sig højden sammen med de andre td's. Men når jeg sætter en div til height:100%; bliver den stadig ikke højere end det indhold den har.

Problemet kom først efter jeg definerede doctype.

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede olebole Juniormester
29. marts 2008 - 21:25 #1
<ole>

Det er lige efter CSS-standarden. En relativ højde, skal beregnes udfra det omkransende elements højde. Derfor _skal_ det omkransende element eksplicit have sat en højde

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
29. marts 2008 - 21:28 #2
PS: og 'problemet' opstod kun i IE, da du definerede doctype. Før havde du samme 'problem' i alle andre browsere  ;o)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
30. marts 2008 - 17:53 #3
Hvis det er designet du gerne vil have til og gå fra top til bund kan du lave en baggrund. Som Ole er inde på er det ikke en Standard det du prøver og lave. Prøv og tænke i alternative baner.
http://www.tizag.com/cssT/background.php

mvh
Steffan
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
30. marts 2008 - 18:39 #4
Hej igen.

Lavede lige et eksempel her med doctype. Ved ikke om du kan bruge det.
http://www.pcfreek.dk/?p=272

mvh Steffan
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2008 - 18:56 #5
- men det er da grundig overdrevet, når du skriver 'Valid XHTML 1'. Det kan såmænd godt være, at din markup-kode validerer - men hvad hjælper det, når dine scripts ikke er kompatible med XHTML? Så vil det jo altid være browserens HTML-parser, der behandler dokumentet.

Nu betyder det dog ikke så meget, da XHTML 1.0 Transitional altid (i allerbedste fald) vil blive parsed som HTML 4.01 Transitional - altså ikke engang så stringent som HTML 4.01 Strict. XHTML 1.0 Transitional _kan_ ganske enkelt ikke parses som XHTML  ;o)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
30. marts 2008 - 19:03 #6
Hej Ole

Du tænker på mit kode eksempel eller tænker du på den valid grafik ude i højre side...? Forstår ikke helt hvor du vil hen?

mvh
Steffan
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2008 - 19:07 #7
Det var bare W3C-banneret i højre side af siden - sammenholdt med sidens kode - jeg kommenterede på  :)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
30. marts 2008 - 19:09 #8
Men du har delvis ret, Fjerner de grafikker da de godt kan virke som om scriptene er valid i XHTML.
På den anden side er det ikke et krav fra opretteren af denne tråd at det skal være XHTML valid. Den validere fint med HTML 4.0 Transitional!
Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2008 - 19:25 #9
Jeg taler ikke om kodeeksemplet, men om sidens kode. Sidens scripts er ikke kompatible med nogen somhelst standard - og helt i hegnet i forhold til X(HT)ML  ;o)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
30. marts 2008 - 21:01 #10
Hej Ole

Er ikke ret meget inde i w3 standarder, ved bare jeg har kørt min side igennem deres Validation Service og rettede de fejl jeg havde, og fik et stempel fra dem :)
Men min side er ikke noget med denne tråd og gøre. =)
Men uanset hvad så er de fjernet nu.
mvh Steffan