Avatar billede igor_mortis Nybegynder
29. marts 2008 - 16:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente specifikke data ud af XML fil

Jeg har bøvlet med dette problem så længe nu, at jeg er ved at blive vanvittig! Jeg skal hente noget bestemt info ud fra et XML feed, og jeg kan bare ikke lure hvordan. Jeg bruger ASP til at hente informationer ud.

Min XML ser sådan ud:

...
<picture id="3101">
<url>http://dk.image-1.filmtrailer.com/3101.jpg</url>
<width>134</width>
<height>186</height>
<mime_type>image/jpeg</mime_type>
<type_pic id="5">Lobby Still 1</type_pic>
</picture>
&#8722;
<picture id="3100">
<url>http://dk.image-1.filmtrailer.com/3100.jpg</url>
<width>134</width>
<height>186</height>
<mime_type>image/jpeg</mime_type>
<type_pic id="1">poster</type_pic>
</picture>
...

Jeg skal have fat i all instanser af URL'er hvor der står <type_pic id="1">poster</type_pic> i feeded. Jeg skal således ikke bruge URL de steder hvor <type_pic id="5">Lobby Still 1</type_pic> er en del af tagget.

Jeg forsøger at hente ud med:

...
FOR EACH objMovies IN objXMLMovies.SelectNodes("//playnetwork/movies/*")

response.write fixQ(objMovies.SelectSingleNode("regions/region/pictures/picture").Text) & "<br />"

NEXT
...

men dette returnerer altid blot URL'en i det øverste <picture>, hvilket jeg ikke kan bruge.

Nogen der kan hjælpe? Jeg har også forsøgt mig med Xpath ved at sige

response.write fixQ(objMovies.SelectSingleNode("regions/region/pictures[type_pic='poster']/picture").Text) & "<br />"

men desværre også uden held. Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2008 - 16:29 #1
Du burde have oprettet spørgsmålet i ASP kategorien, da det er ASP-kode du har brug for hjælp til..

Det kan være at XML-folkene kan ASP.. ellers må du flytte dit spørgsmål til ASP-kategorien..

Ved flyt af spørgsmål:
Husk at MARKERE dit navn i boksen til venstre, og klikke på ACCEPTER-knappen, efter at du har lagt et SVAR.
Derefter opretter du spørgsmålet, i den rette kategori. Derefter lægger du et link til det nye spørgsmål, i dette spørgsmål.

ASP: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/ASP/
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2008 - 16:56 #2
Det er da et XPath problem og derfor i korrekt kategori.

Prøv:

objMovies.SelectSingleNode("regions/region/pictures/picture[type_pic/@id='1']/url")

eller

objMovies.SelectSingleNode("regions/region/pictures/picture[type_pic='poster']/url")
Avatar billede igor_mortis Nybegynder
29. marts 2008 - 17:22 #3
Fantastisk... objMovies.SelectSingleNode("regions/region/pictures/picture[type_pic/@id='1']/url") virkede præcis som det skulle!!

Tusind tak for hjælpen! :-)
Avatar billede igor_mortis Nybegynder
29. marts 2008 - 17:24 #4
Argh! Nu fik jeg givet mig selv point i stedet for dig Arne :-/ Hvordan får jeg tildelt dig de 150 point?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2008 - 18:08 #5
Opret et ny spørgsmål med point og en reference til dette spørgsmål.
Avatar billede igor_mortis Nybegynder
30. marts 2008 - 14:07 #6
Okay, det prøver jeg :-)