Avatar billede toksvig Praktikant
28. marts 2008 - 23:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilken enhed til streaming af medier?

Hejsa..
Jeg går og leder lidt efter noget hardware til streaming af medier, musik og film.
Jeg har kigget en del på Kiss DP1600.
Den er jeg til dels meget 'lun' på.
Men jeg er ikke sikker på at den lever op til mine krav til håndtering af mange musikfiler.

Den skal kunne håndtere 2-4000 sange. Her mener jeg at det skal være muligt at opbygge playlister m.m.
Allerhelst ville jeg gerne at den kunne læse/importere playlister fra winamp!

Er der nogen der har et bud på, hvad det er jeg skal kigge efter?
Avatar billede toksvig Praktikant
29. marts 2008 - 08:33 #2
justrace-> Det har jeg gjort, men der er ikke nævnt noget med, hvordan man skal håndtere filer via playlister m.m.
Umiddelbart ser det jo bare ud som om, at mappestrukturen på de valgte drev/mapper dukker op, og så kan du enten vælge en sang, eller alle sange i en mappe.. Det er ikke hensigtsmæssigt..
Jeg har læst et sted at den understøtter ID3 tags, men dette kan jeg heller ikke finde fra officiel side.
Avatar billede toksvig Praktikant
27. maj 2008 - 20:54 #3
...Tilsyneladende ingen der har et kvalificeret råd omkring dette...
Spørgsmålet lukkes..
Avatar billede justrace Novice
27. maj 2008 - 21:46 #4
Jeg har en Netgear EVA 8000 HD, og den understøtter playlister. Ikke nok med det så finder den alt hvad der er af mediefiler på netværket. Det behøver ikke være UPnP eller medieservere. Ganske almindelige NAS-drev og selvfølgelig pc'ere. Dernæst skal man bare markere de drevmapper man vil bruge, og så "spiller" den bare. En kopi af en DVD-film, uden at være rippet, kopieret direkte over på et NAS-drev, kører helt uden fnidder eller hakken.

Den kan også sortere i Genre, Kunstner, osv.

Foto kan den sortere efter Dato, Kamera, Billedtype osv.

Ikke mere reklame: Den er bare som man tænkte på sådan en kasse skulle laves. :)
Avatar billede justrace Novice
27. maj 2008 - 21:56 #5
Nu kender jeg ikke KISS, men hvis de genspejler LinkSys i deres menuer, så tror jeg mere på Netgear.

Prøvede også ZyXel Mediaplayer DMA1000, men den røg lige retur. Det samme med Raidsonics modeller.

Bruger godtnok en Linksys NAS200, men den larmer mere end en ældre Nilfisk fra 50'erne. (I en af deres reklamer vises den ved siden af tv'et. *GG*
Avatar billede justrace Novice
28. maj 2008 - 20:01 #6
Container Formats AVI, DivX, Xvid WMV, MOV, M4V, VOB, MPG, MP1, MP2, MP4, ISO, IFO, MKV, TS, M2TS
Video CODECs MP1/2/4, Xvid, VC-1/WMV-9, H.264, FLV, OpenDivX all to 1080p
Audio Formats MP1/2/3, WMA, WMA-Pro, AAC, AC3, FLAC, AIFF, WAV, PCM, DTS passthrough
Photo Formats JPG, BMP, TIFF, PNG
Tag Formats ID3 v1, ID3 v2, WMA, WMV, AVI, DivX, Xvid, FLAC, EXIF, MOV, M4A, M4P, M4V

Specielt den nederste linie må være af interesse. :)
Avatar billede toksvig Praktikant
28. maj 2008 - 22:38 #7
...Nu snakker vi.. :)
Jeg syntes at den Netgear EVA du omtaler så varmt, ser ud til at være noget jeg skal undersøge..
Jeg vender lige tilbage, så finder vi lige ud af point, for dem skal du have, som tak for et yderst relevant svar...
Avatar billede justrace Novice
28. maj 2008 - 23:00 #8
Jeg kan da også lige tilføje at den i flere sammenligningstest vinder. Den har eksempelvis banket Apples bud på sådan en dims, og den siges ellers at være genial.

Hvis du har et TV-tunerkort, liste følger) i din pc, kan den også streame, timeshifte, og optage tv på et NAS-drev.

Jeg er ikke sikker på jeg er færdig endnu. :)

Nå ja, FLICKR, youtube osv kan også klares. Glemte jeg at sige den kan fjernstyre din pc? og omvendt?

Lidt ekstra sjov, du kan sende små tekstbeskeder til den hvis ungerne ikke kan tage sig samen til at slukke. Eller hvis du har en kasse mere på toilettet eller køkkenet når man skal på potten eller lave mere kaffe, så trykker man på "Follow me" og så kører det streamede medie videre hvor du er.

Altsammen for omkring 2.500,-

... altsammen i 1080p

YOUTUBE skal nok tages lidt som en sidegevinst da videoerne ikke lige er beregnet til et 40" fladtv
Avatar billede justrace Novice
28. maj 2008 - 23:07 #9
http://netgear.dk/Products/Entertainment/DigitalMediaPlayers/EVA8000.aspx

http://kbserver.netgear.com/products/EVA8000.asp

Adaptec Dual TV Tuner PVR and FM Radio
ADS Tech InstantHDTV PCI
ATI HDTV Wonder
ATI TV Wonder Elite Remote Control Edition
ATI TV WOnder Pro
AVerMedia AVerTV PVR 150 Plus
Hauppauge! WinTV GO-Plus
Hauppauge! WinTV-PVR 150
Hauppauge! WinTV-PVR 250 MCE
Hauppauge! WinTV-PVR 350
Hauppauge! WinTV-PVR USB2
MSI ATI Theater 550Pro
NVidia DualTV MCE
Avatar billede toksvig Praktikant
31. juli 2009 - 08:30 #10
hej JustRace.. Jeg har tilsyneladende fuldstændig glemt at jeg havde oprettet denne tråd..
Det hele blev sat i bero, da jeg købte hus midt i det hele, og her skal jeg om noget tid, igang med at sætte anlæg op i hele huset, og der vil jeg tage stilling til hvad der skal ske..
Indtil videre kører det hele på en lille fiks barebone i min stue..
Just Race, jeg vil godt give dig de 100 point, for yderst kvalificeret bud på en løsning, men jeg ved ikke lige hvordan, når jeg gav dem til mig selv tidligere..
Avatar billede justrace Novice
31. juli 2009 - 11:43 #11
Pyt med point, man kan alligevel ikke konvertere dem til betaling på mindre lødige steder. :)

Kan tilføje at Netgear i mellemtiden har sendt en EVA9150 på gaden. Det er stort set det samme, men den har en 500GB harddisk indbygget.

Jeg har et SONY HD-Videokamera, og de filer det laver, kan jeg faktisk bare smide direkte på min NAS, og uden konvertering se på mit TV igennem EVA8000'eren. :)

Hvor mange mediaplayers kan det?

Selvfølgelig skal der i de fleste tilfælde redigeres i den slags "smalfilmsoptagelser", men der er ret rart ikke at skulle sidde foran PC'en, men kan sidde i stuen sammen med hele familien, og få gode ideer til hvordan alle klippene kan sættes sammen. :)

Jeg bruger forresten dvdfab.com til at lave mine skiver om, og er et nemt at finde ud af i forhold til mange andre.
Avatar billede toksvig Praktikant
02. august 2009 - 19:31 #12
..Super.. Jeg går heller ikke så meget op i det, men jeg ved der er rigtig mange der gør det.. Derfor ville jeg ikke skabe dårlig stemning ved at snyde dig.. :)

Jeg tror jeg vil kigge lidt på den NetGear, og se hvad den kan..

Det jeg ofte savner ved afspilllerne, er evnen til at håndtere store mængder musikfiler, og lave playlister. Det er dette der har holdt mig tilbage indtil videre..

Tak for tippet med DVDFAB.COM.. Den vil jeg kigge lidt på..
Avatar billede justrace Novice
02. august 2009 - 20:17 #13
Jeps, har stødt på et par pointryttere herinde.

Playlister ved jeg nu ikke, men man kan opdele i mapper, og indholdet af en mappe kan afspilles enkeltvis, sekventielt eller random play.

Det varede lidt inden jeg fandt ud af det, men er såmænd ok, og på nogen måder ret godt.

Men jeg vil nok anbefale dig at lægge et par stykker i hver af nogle mapper, for at lære dens måde at se det hele på. Det er pisse irriterende at skulle starte forfra, hvis man har smidt flere GB op på NAS'en, og man skal til at ændre det.

Kan sige at hvis du har en mappe i en mappe i en mappe osv. ser den først stien fra den første mappe der har indhold. Lægger man så en fil i en mappe længere ude på træet, kan den så se allerede derfra.

Ret logisk, for hvorfor sidde og klikke sig gennem flere mapper før der er brugbart indhold?

Den er heller ikke afhængig af UPnP, men kan selvfølgelig bruge det. Man kan også indtaste user/password til mapper på ens NAS, osv.

DVDfab er ret godt, og kan hentes i en 30 dages fuld version, og koster ikke alverden.
Kan lave en DVD-film om til alle brugbare formater, lige fra direkte kopier, som EVA'en også kan afspille, til GP3 som nogle mobiltelefoner kan lide. Og PSP, PS3, XBOX360, osv, osv. med et par enkelt klik.
Avatar billede justrace Novice
28. marts 2010 - 17:11 #14
Hej.

Der er i fredags blevet frigivet ny firmware til din EVA: http://www.mydigitalentertainer.com/download/13599/EVA-9150-Firmware-Update-EU/

Den skulle understøtte win7. :)