Avatar billede EIHP Juniormester
28. marts 2008 - 09:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Min HP c5280 vil ikke printe på mine dvder

Hej jeg har et problem, jeg har forsøgt at printe på mine fullface dvd skiver. men hver gang jeg prøver at sæt programmet til at printe i cd/dvd-bakken. brokker printeren sig over at cd/dvd bakken er åben, og når jeg så lukker den, printer den ud på et A4 papir.

Jeg har prøvet under printer-egenskaber at sæt den til cd/dvd udskriving.
Avatar billede EIHP Juniormester
27. april 2008 - 21:42 #1
fundet ud af at min printer ikke understøtter muligheden for fullfaceprinting. :(
Avatar billede olholm Nybegynder
18. november 2008 - 23:03 #2
Det gør den, brug denne guide som jeg har fået af HP

Løsning til udskrift på cd/dvd I Windows XP

1. Installer den fulde driver pakke til C5280 som almindeligt (i henhold til
    installationsvejledning på o:\product_info\AIO 5M – 2N – DU\Product
    training\installation guide

2. Genstart maskinen.

3. Download den nyeste software til Photosmart C5380 på nedenstående link og gem
filen på skrivebordet:

ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software10/COL24238/mp-62542-2/PS_AIO_04_C5300_NonNet_Full_Win_dan_110_253.exe

4. Dobbelt klik på filen på skrivebordet der hedder følgende:
    PS_AIO_04_C5300_NonNet_Full_Win_dan_110_253.exe

5. Vælg ”installer” på det efterfølgende billede du ser på skærmen(Kan tage lidt tid inden
    den er færdig med at pakke filen ud, så hav lidt tålmodighed)

6. Klik på ”nem installation” og derefter på ”Næste”.

7. Det næste vindue du får op, skal du sætte et flye ben i feltet foran teksten ”Hvis du
    ikke kan tilslutte din enhend nu, skal du markere dette felt og derefter klikke på
    næste...” se billedet nedenfor og klik derefter på ”Næste”.

8. Klik på ”Udfør” og genstart maskinen.

9. Tryk ”Start” og gå ind i ”Kontrol panel”

10.  Dobbelt klik på ”Printere og faxenheder”

11. Højre klik på ”HP Photosmart C5200 Series” og vælg ”Slet” (Det kan være det
      kræver en genstart inden den fjerner den fra listen). Klik herefter på ”Luk”.

12. Klik på  ”Tilføj en printer” og klik ”Næste”

13. Fjern fluebenet til venstre for ”Find og installer min Plug and Play-printer
      automatisk”

14. Klik på pil ned til højre for teksten ” LPT1:(printerport) ”. Når du gør dette
      fremkommer der en hel liste, hvor du skal vælge USB001(Hvis denne ikke findes på
      liste, vil jeg gerne at du tager Dot4_001 istedet). Vælg ”Næste”

15. Vælg følgende på listen under producenter ”Hewlett Packard” og under printere vælg
      ”HP Photosmart C5300 series” og klik på ”Næste” 3 gange.

16. Klik på ”Udfør”.

Nu skal du teste om det virkede ved at printe ud fra HP Photosmart Essential 3.0

1. Tryk på følgende ”Start”, ”Alle programmer”, ”HP”, ”HP Photosmart Essential 3.0” og
    ”HP Photosmart Essential 3.0”. Herefter åbner HP Photosmart Essential op på
    skærmen.

2. Klik på ”Opret” i bunden af skærmen.

3. Klik på ”Disketiketter”

4. Vælg ”Standard-cd 5”/120mm”

5. Vælg motiv og klik på den grønne knap ”Vælg dette design”

6. Klik på ”Tilføj billede” – vælg det billede du vil bruge på printet

7. Klik på den grønne knap ”Opret”

8. Kontroler at printeren der er valgt er ”HP Photosmart C5300 series”

9. Klik på den grønne knap ”Udskriv”

10. Sæt cd/dvd skiven i holderen og sæt den i printeren som vist på printer skærmen.

Du skal sætte printeren til at skrive til nav og ændre indre diameter til 21mm alt dette gøres i programmet HP Photosmart Essential 3,0 før du trykker på udskriv