Avatar billede jonas_h Nybegynder
28. marts 2008 - 00:04 Der er 2 kommentarer

Custom MembershipUser

Jeg har lavet en custom MembershipUser ved at lave en klasse som nedarver fra membershipUser...

Når jeg prøver at udføre "CustomUser u = Membership.GetUser()" får jeg en fejl:
Compiler Error Message: CS0266: Cannot implicitly convert type 'System.Web.Security.MembershipUser' to 'SiteManager.Entities.CustomUser'. An explicit conversion exists (are you missing a cast?)

Dette burde da ikke kunne ske, da jeg rent faktisk nedarver?
Avatar billede aaberg Nybegynder
28. marts 2008 - 08:10 #1
Når du nedarver fra en klasse, kan du uden at caste ligge en instans af din klasse ind i en variabel af den klasse du nedarver fra. Nen ikke omvendt. Du kan godt ligge et String objekt ind i en variabel af typen object, men du kan ikke ligge en object ind i en string. Dette er fordi at du ved at en string er et object, men et object er ikke nødvendigvis en string.

I dit eksempel vil du kunne ligge en CustomerUser ind i en variabel af typen MembershipUser, men du kan ikke ligge en MembershipUser ind i en variabel af typen CustomerUser. Ikke uden at caste i hvert fald.
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. juni 2008 - 21:06 #2
Fik du svar på dit spørgsmål?