Avatar billede rampagezz Nybegynder
27. marts 2008 - 19:25 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Insert spørgsmål

Hello

Jeg har dette, hvor den opdaterer tabellen

mysql_query("UPDATE members SET members.pokermoney = '$betaling' WHERE members.username = '$myusername'") or die(mysql_error());

Jeg har prøvet at indsætte en insert into, hvor den skal oprette en ny record i en anden tabel. Så det ser sådan ud:

mysql_query("insert into vipshoppen_koebt (id,varenr,medlem,dato) values ('$id', '$varenr', '$myusername' '$dato'") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE members SET members.pokermoney = '$betaling' WHERE members.username = '$myusername'") or die(mysql_error());
header("location:skriv_adresse.php?id=".$row_Recordset1['id']);

Men den skriver error, når jeg tester den.
Jeg har defineret variablerne.
Avatar billede nielle Nybegynder
27. marts 2008 - 19:28 #1
Hvilken error udkriver den?
Avatar billede nielle Nybegynder
27. marts 2008 - 19:30 #2
Prøv i hvert fald lige at rette denne:

mysql_query("insert into vipshoppen_koebt (id,varenr,medlem,dato) values ('$id', '$varenr', '$myusername' '$dato'") or die(mysql_error());

- til:

mysql_query("insert into vipshoppen_koebt (id,varenr,medlem,dato) values ('$id', '$varenr', '$myusername' '$dato')") or die(mysql_error());
Avatar billede rampagezz Nybegynder
27. marts 2008 - 19:41 #3
Ok. Nu kommer der en anden fejl:

Column count doesn't match value count at row 1
Avatar billede pidgeot Nybegynder
27. marts 2008 - 20:00 #4
Du mangler et komma mellem $myusername og $dato:
mysql_query("insert into vipshoppen_koebt (id,varenr,medlem,dato) values ('$id', '$varenr', '$myusername', '$dato'") or die(mysql_error());
Avatar billede rampagezz Nybegynder
27. marts 2008 - 20:11 #5
Nu har jeg prøvet dette på en helt ren side, så der kun står det her:

<?php require_once('../../Connections/connect.php'); ?>
<?php
mysql_select_db($database_connect, $connect);
mysql_query("insert into vipshoppen_koebt (id,varenr,medlem,dato) values ('2', '3', 'brugernavn' '2008-02-01')") or die(mysql_error());
?>

Og den kommer med samme fejl: "Column count doesn't match value count at row 1" ?
Avatar billede rampagezz Nybegynder
27. marts 2008 - 20:14 #6
Yes.. Nu virker det..

Tak for hjælpen.

Du har fortjent dine point. :-)
Avatar billede rampagezz Nybegynder
27. marts 2008 - 20:19 #7
Vil i deles om point?
Avatar billede nielle Nybegynder
27. marts 2008 - 20:29 #8
Ok :^)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
27. marts 2008 - 20:44 #9
Svar kommer her.