Avatar billede snakebyte Nybegynder
25. marts 2008 - 15:02 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Viderestilling af requests

Man kan sætte Apache op sådan at requests til bestemte url's bliver viderestillet til en anden webserver. Og Apache søger så selv for at ændre fra port 80 til den port som man nu bruger på den anden webserver. På den måde er det kun nødvendigt at have port 80 åben i routeren.

Mit spørgsmål er så - er det muligt at lave noget lignende på IIS. Ikke nødvendigvis til Tomcat.
Jeg har en applikation der har et webinterface, der bruger port 8080 og jeg vil gerne kunne tilgå den fra min IIS, så jeg ikke behøver åbne den port i min router.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2008 - 22:27 #1
Hej
mod_proxy er din vej.

Ex med VirtualHost:
<VirtualHost *:80>
ProxyPreserveHost On
ProxyPass / http://192.168.1.2/
ProxyPassReverse / http://192.168.1.2/
ServerName webserver2.minside.dk
</VirtualHost>
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2008 - 01:06 #2
mod_proxy med IIS ??

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2008 - 01:09 #3
Så vidt jeg har forstået er den funktionalitet ikke i IIS men i ISA.

(Microsoft Internet Security and Acceleration Server)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 11:18 #4
jajaja Arne... hehe :))

Men ja snakebyte, hvis du vil have samme funktionalitet som mod_proxy skal du igang med ISA.
Avatar billede snakebyte Nybegynder
26. marts 2008 - 16:28 #5
tak for de hurtige svar - Hvis jeg ahr forstået det rigtigt vil sige jeg skal til at sætte en ISA server op blot for at få den  funktionalitet ??? Så er mit næste spørgsmål - er ISA til at gå til eller kræver det en længere Doktograd for at sætte det op og kan d et virkelig passe man ikke kan løse det via IIS ??
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 16:48 #6
Ja, det kræver enten en ISA server eller fx http://www.helicontech.com/isapi_rewrite/ eller http://www.octagate.com/

Om IIS7 har proxy/redirect funktionalitet skal jeg ikke kunne sige.

Om ISA-konfiguration kræver en doktorgrad er selvfølgelig svær at sige. At installere en server kræver vel altid grundlæggende kendskab... :))

Hvis jeg var dig, ville jeg nok bare smække en lille Linux-boks op, som kører Apache med mod_proxy aktiveret. Så kan man jo så diskutere om dette er lettere end at sætte en ISA-server op - men prisen er i hvertfald "lettere" ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 06:21 #7
tid at få afsluttet her ?
Avatar billede snakebyte Nybegynder
09. april 2008 - 11:24 #8
ja lad os det - jeg har haft lidt travlt og har derfor ikke vendt tilbage før :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2008 - 04:47 #9
Avatar billede snakebyte Nybegynder
22. april 2008 - 19:48 #10
Tak for linket Arne men du bliver jo nødt til at lave et svar førend jeg kan tildele dig dine velfortjente points :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2008 - 02:54 #11
svar
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2008 - 09:14 #12
.