Avatar billede momentu Nybegynder
24. marts 2008 - 17:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Repeater/Checkbox

Jeg sidder og bøvler med med en checkbox i en repeater:

Jeg bruger VB  script:

Jeg kan ikke tilgå den i repeaterens commandobjeckt, jeg har eksperimenteret lidt med at lave dens egen funktion men det volder mig stadig problemer:

Er der nogen der kan guide mig på rette vej:
Avatar billede momentu Nybegynder
24. marts 2008 - 20:01 #1
Fandt selv et brubart svar:

    Protected Sub Repeater2_ItemCommand(ByVal source As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.RepeaterCommandEventArgs) Handles Repeater2.ItemCommand
        ' Determine the CategoryID
        Dim categoryID As Integer = Convert.ToInt32(e.CommandArgument)

        If (e.Item.ItemType = ListItemType.AlternatingItem Or e.Item.ItemType = ListItemType.Item) Then

            Dim chkBox As CheckBox
            chkBox = e.Item.FindControl("chkPList")
            chkBox.ID = e.Item.DataItem(0).ToString() 'for example: "111"

        End If
    End Sub

    Private Sub Repeater2_ItemDataBound(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.RepeaterItemEventArgs) Handles Repeater2.ItemDataBound
        ' Determine the CategoryID
        'Dim categoryID As Integer = Convert.ToInt32(e.CommandArgument)

        '  <asp:Checkbox ID="CheckBox1" text='<%# Eval("Vare_ID")%>' AutoPostBack="true" runat="server" />
        'If (e.Item.ItemType = ListItemType.AlternatingItem Or e.Item.ItemType = ListItemType.Item)
        If (e.Item.ItemType = ListItemType.Item) Then

            Dim chkBox As CheckBox
            chkBox = e.Item.FindControl("chkPList")
            chkBox.ID = e.Item.DataItem(0).ToString() 'for example: "111"

        End If

    End Sub

    Protected Sub btnOk_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnOk.Click

        Dim i As Integer
        Dim chkBox As CheckBox
        Dim ID As String

        For i = 0 To Repeater2.Items.Count - 1
            chkBox = CType(Repeater2.Items(i).FindControl("chkPlist"), CheckBox)
            If chkBox.Checked = True Then
                ID = chkBox.Attributes.Item("Commandargument")
                Session("test") = Session("test") + "," + ID
                Label1.Text = Session("test")

            End If
        Next
    End Sub
Avatar billede momentu Nybegynder
24. marts 2008 - 20:01 #2
Svar