Avatar billede ha9953 Nybegynder
23. marts 2008 - 03:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

List.Findall

Hej

Jeg forsøger at konvertere nedenstående fra C# til vb:

        public static List<Movie> GetMoviesByCategory(Guid categoryId)
        {
            List<Movie> col = Movies.FindAll(delegate(Movie p)
            {
                return p.Categories.Contains(Category.GetCategory(categoryId));
            });

            col.Sort();
            col.TrimExcess();
            return col;
        }

Mit store problem er at finde ud af, hvad der skal stå i movies.findall(?????):

Public Shared Function GetMoviesByCategory(ByVal categoryId As Guid) As List(Of Movie)
            Dim col As List(Of Movie) = Movies.findall(?????)
            col.Sort()
            col.TrimExcess()
            Return col
        End Function

Når jeg forsøger med de forskeliige automatiske konverteringssider laver de bare ged i den :-(

Håber i kan hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2008 - 03:18 #1
Prøv:

Movies.FindAll(Function(p As Movie) p.Categories.Contains(Category.GetCategory(categoryId)))

hvis du er på .NET 3.5 !

Det virker dog ikke i .NET 2.0 ...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2008 - 03:21 #2
I .NET 2.0 er du nødt til:

Movies.FindAll(AddressOf MyFinder)

og

Public Shared Function MyFinder(p As Movie)
    return p.Categories.Contains(Category.GetCategory(categoryId))
End Function
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2008 - 03:21 #3
Ikke compilet, så du må lige rette evt. småfejl !
Avatar billede ha9953 Nybegynder
23. marts 2008 - 03:30 #4
Tak for dit svar. Når jeg prøver dit forslag til 2.o. kommer den med følgende fejl:

Method 'Public Shared Function MyFinder(p As Movie) As Object' does not have the same signature as delegate 'Delegate Function Predicate(Of T)(obj As Movie) As Boolean'.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2008 - 04:20 #5
Public Shared Function MyFinder(p As Movie) As Boolean
Avatar billede ha9953 Nybegynder
23. marts 2008 - 07:12 #6
perfekt. en sidste ting, inden du får dine 100p ;.)

Den melder at categoryid ikke er declaret i linien:

return p.Categories.Contains(Category.GetCategory(categoryId))
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2008 - 16:33 #7
Modvind op af bakke !?!?

Det er muligt at der findes en smartere løsning, men det eneste jeg kan komme i tanke om er:

Movies.FindAll(AddressOf (New MyFinderClass(categoryId)).MyFinder)

og

Public Class MyFinderClass
    Private Guid categoryId
    Public Sub New(target As Integer)
        categoryId = target
    End Sub
    Public Shared Function MyFinder(p As Movie) As Boolean
        return p.Categories.Contains(Category.GetCategory(categoryId))
    End Function
End Class
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2008 - 04:46 #8
all set ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2008 - 03:23 #9
?
Avatar billede ha9953 Nybegynder
18. oktober 2008 - 15:34 #10
Sorry havde helt glemt det her - fandt aldrig en løsning - du får pointene