Avatar billede rubberduckone Nybegynder
23. marts 2008 - 00:07 Der er 60 kommentarer og
1 løsning

WAMP - problem med Apache - PHP

Hej,

Undskyld for at jeg poster i flere fora, men mit spm. har taget en uventet drejning. Startede som MySQL - men er nu nok nærmere Apache/PHP... se tråden(http://www.eksperten.dk/spm/823317)

Essensen er, at min PHP ikke virker - sandsynligvis grundet noget Apache opsætningsproblem...

Kører WAMP
- WinXP-SP2UK, PHP5, MySQL 5.0 Ver14.12 (5.0.22), Apache 2.2.4.

Har installeret:
PHP på    c:/php
Apache på  DocumentRoot "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/htdocs"
MySQL på  c:/Program Files/MySQL/MySQL Server 5.0

Har først haft problem med at få rettelser ind i httpd.conf, men efter at have rettet "c:/php/php5apache2.dll" til "c:/php/php5apache2_2.dll", er dette nu lykkedes - desværre kan jeg bare stadig ikke få PHP til at virke

...og med hensyn til Alias module og Mime module, så er jeg ikke helt sikker på hverken hensigt eller virkemåde...??

Nedenstående er mine nuværende settings i httpd.conf:

# Dynamic Shared Object (DSO) Support
  LoadModule php5_module "c:/php/php5apache2_2.dll"
# configure the path to php.ini
  PHPIniDir "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/htdocs"

<IfModule alias_module>
  #ScriptAlias /php/ "c:/php/"
  #AddType application/x-httpd-php .php
  #Action application/x-httpd-php "/php/php-cgi.exe"

<IfModule mime_module>
  Addtype application/x-httpd-php .php
  Addtype application/x-httpd-php-source .phps

Nogen der har et godt bud på hvad jeg mangler/gør galt?
Avatar billede showsource Seniormester
23. marts 2008 - 06:49 #1
Du kan jo starte med at installere selv!
Anyway,
PHPIniDir "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/htdocs"
skal være
PHPIniDir "C:/php"

http://www.phpbegynder.dk/artikler.php?id=20&page=3
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
23. marts 2008 - 11:13 #2
Hej Showsource

Første linje ikke helt forstået - det er jo det jeg gør. Det er ikke 'den' WAMP udgave jeg bruger - WAMP er bare for at understrege at det ikke er i Linux udgaven - endnu. Har skam downloadet apps'ene enkeltvis og installeret en af gangen. Men det er det jo ikke blevet bedre af. Til gengæld har jeg fået en masse timer til at gå med foreløbig ingenting... // ;o)

PHPIniDir - så skal min PHP.ini vel også ligge der?
- har pt. prøvet at lægge den under den viste sti samt "C:/php" og "C:/windows" - alle uden held.
Avatar billede showsource Seniormester
23. marts 2008 - 16:03 #3
Nåhh, troede det var den wamp :O)
Har du ladet dir med php blive et systemdir?

Får du nogle fejl meddelser når du starter apache?
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
24. marts 2008 - 01:41 #4
"dir med php blive et systemdir?"
- øhm, der tabte du mig lige / ;o)

Men nej pt. ingen fejlmeddelser. Rettede apache ver i dll strengen til 2_2.dll og så var det muligt at tilføje i httpd.conf og genstarte apache - uden problemer.

Mangler så lige at teste om jeg kan køre med alias_Module aktiv på samme tid - den er pt. rem'et ud.

Kigger nærmere på din URL henvisning i morgen.
Avatar billede showsource Seniormester
24. marts 2008 - 08:26 #5
Det med systemdir kan du læse på linket.

Nu er det vel ikke fordi du får gemt en phpfil som txt fil?

Eller: hvad er det som ikke virker?
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
24. marts 2008 - 15:58 #6
Systemdir link er læst. De var sat og peger på C:/PHP
.txt er ikke et problem, den har jeg styr på // ;o)

extension_dir er sat til C:/PHP/ext (som eksisterer // ;o) )

Undrer mig over at, når jeg anvender phpinfo() funktionen til at tjekke settings og i min php.ini har sat:

PHPiniDir = "C:/PHP"

...at jeg så bla. får

Configuration file (php.ini) Path: C:\Windows
Loaded Configuration File: C:\PHP\php.ini

Her bliver jeg forvirret på et højere plan - for hvad gælder og hvordan skal det tolkes?? - altså hvad læses hvornår og står det rigtigt??
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
24. marts 2008 - 23:28 #7
...glemte at svare på 'hvad er det som ikke virker?'

Problemet er at PHP tags ikke aktiveres, når fx. .php sider indlæses - derfor kan jeg heller ikke connecte til MySQL, hvilket var mit oprindelige problem.

Det virker som om, at <?PHP ikke genkendes - ihvertfald sker der ikke et hammerslag indenfor php tags'ene...

Mon ikke det er noget i mit Apache setup??

Status på setup er:

Apache 2.2 - uddrag fra httpd.conf
ServerName localhost:80
DocumentRoot "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/htdocs"
LoadModule php5_module "c:/php/php5apache2_2.dll"

<Directory "C:/php">
    AllowOverride None
    Order allow,deny
    Allow from localhost
</Directory>

<IfModule dir_module>
    DirectoryIndex index.html index.php
</IfModule>

<IfModule alias_module>
  ScriptAlias /php/ "c:/php/"
  AddType application/x-httpd-php .php
  Action application/x-httpd-php "/php/php-cgi.exe"

<IfModule mime_module>
  ...
  Addtype application/x-httpd-php .php
  Addtype application/x-httpd-php-source .phps

  PHPIniDir "C:/PHP"
</IfModule>

PHP:
php.ini befinder sig i "C:/PHP" (PHPIniDir "C:/PHP" og systemdir = C:/PHP)

php.ini:
doc_root = "C:\Program Files\Apache Software Foundation\Apache2.2\htdocs"
session.save_path="C:\PHP\Temp\session"
extension_dir = "c:\php\ext"
extension=php_gd2.dll
extension=php_mysql.dll

mysql.default_port = 3306
mysql.default_host = localhost

MySQL:
MySQL er installeret på "c:/Program Files/MySQL/MySQL Server 5.0"
libmysql.dll er i "c:/windows"

Håber nogen har et godt bud på problemet... // ;o)
Avatar billede showsource Seniormester
25. marts 2008 - 00:36 #8
Nu er jeg ikke helt med, du kan godt se en
<?php phpinfo(); ?>

?????
Når du har fået c:\php til et systmdir, skal du ikke lægge nogen filer i windåze mappen.
Fjen libmysql.dll og php.ini herfra.

I din conf bruger du både ScriptAlias /php/ "c:/php/" og Loadmodule
Brug kun Loadmodule
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
25. marts 2008 - 11:35 #9
Ja - jeg kan se en phpinfo, men ikke'udskrive' en simpel echo 'Hej'

Systemdir - OK forstået. Mener jo også det bør være sådan, men synes bare det virker som om den til trods for, at settings er sat, alligevel insisterer på at anvende 'C:\Windows'

Loadmodule - OK.
- kan du for min forståelses skyld forklare forskellen??
(Ved det ene er CGI, men hvad betyder det i praktisk anvendelse...??)
Avatar billede showsource Seniormester
25. marts 2008 - 12:06 #10
njahh ikke udpenslet, men ved Loadmodule får du flere "funktionaliteter" end ved cgi.
Og php "starter" når apache starter, ikke når exe fil kaldes ( så vidt jeg ved! )

Du mener du kan ikke:

<?php
echo"Hej";
?>

To spm.

1. Når du ser en "info", hvad er så
"Configuration File (php.ini) Path "

2. Hvad er settings for "error_reporting" i php.ini ?
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
25. marts 2008 - 23:52 #11
spm1 - svar
"Configuration file (php.ini) path" vises lige over linjen med "Loaded config file"

spm2 - svar
error_reporting = E_ALL

<?php - Både ja og nej

Denne simple side virker:
<HTML>
  <HEAD>
    <TITLE>TEST PHP CONFIGURATION</TITLE>
  </HEAD>
  <BODY>
    <?php
      echo "TEST OF PHP CONFIGURATION";
      phpinfo();
    ?>
  </BODY>
</HTML>

Men i denne virker kun head, ikke body, end ikke sidste echo linje udskrives:
(er et modificeret eksempel fra bog 1 og hæfte 1, titler se nederst)

<HTML>
  <HEAD>
    <TITLE>PHP/MYSQL connect test</TITLE>
    TEST PROGRAM FOR TEST OF PHP CONNECTION TO MYSQL
  </HEAD>

  <BODY>
    <?php
        $connect=mysql_connect("localhost","myUser","myPW")
    or die("Hey bozo, Check your connections!");

    mysql_select_db("test_DBconnect",$connect);

    $query = "SELECT street_name " .
        "FROM streetnames " .
        "WHERE street_name like '%Bir%'";

    $results = mysql_query($query)
    or die(mysql_error());

    $row=mysql_fetch_array($results);

        echo $row;
        echo "Er der mon hul?"
    ?>
  </BODY>
</HTML>

Bøger jeg anvender:
WROX: PHP5 (bog1), Apache, MySQL, web development, Pro PHP5, Beginning MySQL
Libris: Start på PHP5 (hæfte1), Start på MySQL, PHP og MySQL for absolutte begyndere
Wiley: PHP & MySQL for dummies (tjaa.. så er alt vel sagt // ;o)  )

Når den sidste simple echo heller ikke virker, er det vel ikke kun noget med MySQL connect'en?? (Lurer på om der kan være noget rettighedsbøvl med i spillet??)
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 00:31 #12
Har lige tjekket min access.log for Apache.

Ser ud til vedvarende at have dette 'problem' - hvad det så end er...
Prøver at google det pt.

127.0.0.1 - - [26/Mar/2008:00:01:21 +0100] "GET /php_mysql_connect.php HTTP/1.1" 200 1264

Synes jeg på MySQL forums fornemmer, at der kan være et kompileringsproblem mellem PHP og MySQL i PHP version 5 og frem - er det noget du er bekendt med?

...og jeg må tilstå jeg ikke helt er med på hvad de mener med at kompilere PHP5 ift. MySQL.

Kan godt se i PHP's install.txt at der står noget om ændring af MySQL. Men som jeg læser det er de bare blevet endnu mere integrerede??

Så nu er jeg sgu' forvirret igen...
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 08:22 #13
Den linie i acces.log, fortæller nu det er en ok request!

Men det lader dtil at det er mysql du har problemer med.

Når du kikker på "infosiden", står der så noget om mysql?????

Har du udkommenteret linien i php.ini? ( ;extension=php_mysql.dll )
Samt defineret extension_dir i php.ini?
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 11:46 #14
extension_dir="c:/php/ext"

så den burde være OK.

extension=php_mysql.dll og
extension=php_mysqli.dll

er begge enabled, så den burde også være OK.

Mon der er yderligere ting der er påkrævede for at få mySQL til at virke...
- tænker her på nogle af kommentarerne omkring kompilering ift. de nye versioner.

Synes det er noget uklart og at informationerne er noget modstridende, om hvad der egentlig er påkrævet for at få PHP og MySQL til, at spille sammen i de nuværende versioner...

Har du et godt overblik??
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 11:57 #15
Ehhee, denne tror jeg ikke på:

$query = "SELECT street_name " .
        "FROM streetnames " .
        "WHERE street_name like '%Bir%'";

Prøv med:

$query = "SELECT street_name
          FROM streetnames
          WHERE street_name like '%Bir%'";
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 11:59 #16
Og det skal jo også være:
echo $row["street_name"];

eller brug en while eller for-løkke til at løbe $row igennem, hvis du ikke ved hvor mange rows du henter.
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 12:03 #17
Prøv evt. med: ( utestet )

<?php
$connect=mysql_connect("localhost","myUser","myPW") or die("Hey bozo, Check your connections!".mysql_error());

mysql_select_db("test_DBconnect",$connect) or die (mysql_error());

$query = "SELECT street_name
          FROM streetnames
          WHERE street_name like '%Bir%'";

$results = mysql_query($query) or die(mysql_error());

    if(mysql_num_rows($results) > 0) {
        while($row=mysql_fetch_array($results)) {
        echo $row["street_name"]."<br />";
        }
    }else{
    echo"Ingen rows!";
    }

mysql_free_result($results) or die (mysql_error());
?>
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 18:09 #18
Så ser resultatet sådan ud - hvorfor knækker filmen lige der??

0) { while($row=mysql_fetch_array($results)) { echo $row["street_name"]."
"; } }else{ echo"Ingen rows!"; } mysql_free_result($results) or die (mysql_error()); ?>

PS: Kan man forhøje point for et spm. - ellers må vi lige lave et ekstra, så du kan få behørig 'betaling' for din tid // ;o)
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 18:38 #19
Man kan ikke købe øl m.m. for point, så det er fint nok.
Men den ligner jo at du overhovedet IKKE får parset php.
Hvad viser "Vis kilde" i din browser?
Garanteret al koden.
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 19:04 #20
Jeps - al koden. Den manglende parsning var jo det som oprindelig affødte mit spørgsmål og vi har nu været temmelig vidt omkring, men selv efter alle vores justeringer, er jeg stadig ikke i stand til at pin-pointe, hvor problemet opstår. Synes jo efterhånden PHP er registreret til parsning på Apache efter alle kunstens regler.

Show source viser:
<HTML>
  <HEAD>
    <TITLE>PHP/MYSQL connect test</TITLE>
  </HEAD>

  <BODY>
    <?php
      $connect=mysql_connect("localhost","myUser","myPW") or die("Hey bozo,
        Check your connections!".mysql_error());

        mysql_select_db("test_importtable",$connect) or die (mysql_error());

      $query = "SELECT street_name
              FROM streetnames
              WHERE street_name like '%Bir%'";

      $results = mysql_query($query) or die(mysql_error());

      if(mysql_num_rows($results) > 0) {
        while($row=mysql_fetch_array($results)) {
            echo $row["street_name"]."<br />";
        }
      }else{
                echo"Ingen rows!";
      }

      mysql_free_result($results) or die (mysql_error());

    ?>
  </BODY>
</HTML>
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 19:12 #21
Hvordan du så kan se en
phpinfo();
fatter jeg intet af!
Er det mon fordi du har rodet så meget med det, at der er gået ged i dir og filer?
htdocs, php.ini, httpd.conf phpdir m.m.

Nu jeg ikke er lige ved siden af, vil jeg da foreslå at fjerne alt Apache og php, og geninstallere fra bunden igen.
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 19:13 #22
Og hov, din fil hedder selvf. php som filtype????? ( test.php )
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 19:13 #23
Hvilken editor bruger du til at skrive koden i?
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 20:13 #24
PHP.ini - Path seperatorer; skal de egentlig vende fremad ('/') eller bagud ('\')??
- har nemlig prøvet begge udgaver, men kan ikke umiddelbart se nogen forskel og i den originale .ini fil findes begge slags.../ ;o)

Har noget af nedenstående noget at sige? (og hvad gør de enkelte værdier...)

; Windows: "\path1;\path2"
;include_path = ".;c:\php\includes;C:\Program Files\Apache Software Foundation\Apache2.2\include"

; The root of the PHP pages, used only if nonempty. If PHP was not compiled with FORCE_REDIRECT, you SHOULD set doc_root, if you are running php as a CGI under any web server (other than IIS) see documentation for security issues.
; The alternate is to use the cgi.force_redirect configuration below
;doc_root =
doc_root = "C:\Program Files\Apache Software Foundation\Apache2.2\htdocs"

; The directory under which PHP opens the script using /~username used only if nonempty.
user_dir =

; Directory in which the loadable extensions (modules) reside. Whether or not to enable the dl() function. The dl() function does NOT work properly in multithreaded servers, such as IIS or Zeus, and is automatically disabled on them.
enable_dl = On

...og endelig

FWIW: Nedenstående er mySQL info fra PHPinfo(); som du tidligere forespurgte på...

mysql
MySQL Support enabled
Active Persistent Links  0
Active Links  0
Client API version  5.0.45

Directive Local Value Master Value
mysql.allow_persistent On On
mysql.connect_timeout 60 60
mysql.default_host localhost localhost
mysql.default_password myPW myPW
mysql.default_port 3306 3306
mysql.default_socket no value no value
mysql.default_user myUser myUser
mysql.max_links Unlimited Unlimited
mysql.max_persistent Unlimited Unlimited
mysql.trace_mode On On

mysqli
MysqlI Support enabled
Client API library version  5.0.45
Client API header version  5.0.45
MYSQLI_SOCKET  /tmp/mysql.sock

Directive Local Value Master Value
mysqli.default_host localhost localhost
mysqli.default_port 3306 3306
mysqli.default_pw myPW myPW
mysqli.default_socket no value no value
mysqli.default_user myUser myUser
mysqli.max_links Unlimited Unlimited
mysqli.reconnect Off Off
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 20:31 #25
Nu er jeg IKKE med !!!!!
Du kan godt se en:

<?php phpinfo(); ?>

??????????????

Og du kan også se flg.

<?php

echo"Hej du!";

?>

???

Men ligeså snart du prøver noget med mysql, går der ged i den
?????????????????????????
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 20:34 #26
...argh - havde i oventående skrevet at editor er UltraEdit 32, men må have fået redigeret det ud.

filtype - yes det er .php'ere jeg prøver med.

din 19:12 - phpinfo().
Det synes jeg også er total mystisk. For det virker som om noget af det virker og så alligevel ikke...

Men i fejlen fra 18:09 - virker det ikke som om det netop er mySQL elementet den kører henover - får så returneret 0... Filmen knækker så hos mig, når den pludselig skriver source koden ud...

php.ini - er der nogle error settings der styrer det??
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 20:36 #27
error_reporting
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 20:39 #28
Prøv lige en gang med:

<?php

echo"Test";

?>

<p>

Mellemrum

</p>

<?php

$con = mysql_connect() or die (mysql_error());
mysql_close();

echo"Test igen";

?>

<p>

Mere mellemrum

</p>

<?php
$con = mysql_connect("localhost", "myUser", "myPW") or die (mysql_error());
?>
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 20:41 #29
20:31 - helt rigtigt

20:34 Min sidste sætning blev vist lidt knudret...

Mener:
i php.ini - er der nogle settings der kontrollerer om sourcekoden skrives ud på den viste html side??
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 20:42 #30
Og så synes jeg ikke du skal bruge default user og password i php.ini, også selvom det er en "testserver".
Når det skal ud på nettet det du laver, så skal du med garanti bruge user og password, og host
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 20:43 #31
Hmm, well, så prøv at fjerne værdier for default host, user og password i php.ini og genstart apache
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 21:18 #32
User og PW - det er kun for at holde det simpelt fra start, så det ikke er en mulig fejlkilde. Skal selvfølgelig rettes sidenhen. Regner med noget SSL el. lign. til den tid.

Resultat af dit forslag:

TEST PROGRAM FOR TEST OF PHP CONNECTION TO MYSQL
Mellemrum

Mere mellemrum

Genstarter Apache om 2 sek... / ;o)
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 21:43 #33
Det' sgu da no'en lang' 2 sek. :O)
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 21:45 #34
Sgu' lige lægge min datter i seng.
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 21:48 #35
Så er de alle væk... - og Apache er genstartet, men ingen bedring / :.(
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:07 #36
Ja, det kan jo ta' tid! :O) ( har selv en søn på snart 12 )

Prøv lige det her:

<?php

echo"TEST PROGRAM FOR TEST OF PHP CONNECTION TO MYSQL";

?>

<p>

Mellemrum

</p>

<?php

if(false == ($con = @mysql_connect())) {
echo"Ingen connect her, uden host, bruger og pass<br>".mysql_error();
}else{
echo"Ok connect!";
mysql_close();
}

echo"<br>Echo test igen";

?>

<p>

Mere mellemrum

</p>

<?php
if(false == ($con = @mysql_connect("localhost", "myUser", "myPW"))) {
echo"Ingen connect her, MED host, bruger og pass<br>".mysql_error();
}else{
echo"Ok connect nr. 2";
mysql_close();
}
?>

Hvad viser den af ouput?
Og hvad viser "vis kilde" ?
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 22:11 #37
Tjaa... alle tre php blokke fra dit test forslag; der sker ikke en dyt...

Men hvorfor pokker virker phpinfo(); så?

Har lavet en test med et helt syret resultat:

Filen med PHPinfo(); hedder 'phptest.php' har lavet en ny eksakt kopi 'phptest2.php' og gemt (som .php // ;o) )

phptest  - phpinfo() virker.
phptest2 - phpinfo() virker - IKKE!!!

Er der noget at sige til, der er så mange sindssyge mennesker i verden // ;o)

.
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:12 #38
Måske det er måden du har fået installeret Mysql på, som gi'r problemer???
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 22:13 #39
min kommentar var til testen 20:39.
Prøver den anden nu.
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:13 #40
Nåh, så er det sikkert noget med dir/filer du får rodet lidt rundt i?
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:14 #41
Eller hov, nok fordi du IKKE får gemt filen som php ??? ( men så skulle apache jo vise en 404 error )
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:16 #42
Når du bruger stifinder, får du så vist filtyper, ikke bare hvilket navn den har, uden extension ?
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 22:17 #43
resultat af test 22:07

Mellemrum

".mysql_error(); }else{ echo"Ok connect!"; mysql_close(); } echo"
Echo test igen"; ?>
Mere mellemrum

".mysql_error(); }else{ echo"Ok connect nr. 2"; mysql_close(); } ?>
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:18 #44
Det er IKKE en php fil!
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 22:19 #45
Stifinder - ALTID med extensions HADER uden. Mangler lige at finde den registry der styrer det, så jeg kan scripte mig til den som default setting (prioritering, first things first - og stifinderhak, overlever jeg nok at sætte via GUI // ;o) )
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 22:21 #46
Ville meget gerne kunne vise dig screenshot, men det er jo desværre ikke muligt.
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:21 #47
Prøv at kopiere koden fra 22:07, åbne notepad, vælg gem => alle filer og gem som nysql.php i htdocs.

Har du en index i htdocs?
Så fjern den, så kan du se alle dirs/filer som ligger i htdocs
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 22:23 #48
En ting der slår mig...

Fil associering - hvordan ser dit ikon ud for .php??

På min maskine vises det pt. som windows' default for 'unknown'...
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:27 #49
well, jeg bruger det XP icon som man kan downloade på php.net, men hvis du dobbeltklikker på en php fil, og vælger program til at åbne, og markerer "Brug altid dette program" ( eller lign. ), så vil de jo få icon efter det. ( din editor )
Jeg bruger notepad+ ( ikke ++ ) til åbne php filer.
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:27 #50
Men har du fjernet index fra htdocs?
Og hvad ser du så af filer?
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 22:48 #51
resultat af 22:07 med notepad som editor

TEST PROGRAM FOR TEST OF PHP CONNECTION TO MYSQL
Mellemrum

Ingen connect her, uden host, bruger og pass
Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO)
Echo test igen
Mere mellemrum

Ok connect nr. 2
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:51 #52
Jamen hov, så er jo gang i den!
Altså connect med host, bruger og pass!
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:53 #53
Altså, du "får lavet noget" med de php filer du gemmer med UltraEdit
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:54 #54
En elller anden header eller lign når du gemmer ?
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 22:58 #55
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 23:00 #56
Yep - index er væk. Nu er der apaches grafik filer og mine .php, men se nu her...

Din 22:07 ser jo lovende ud, så jeg modificerede lidt videre - med koden fra 12:03

Nu ser koden så sådan ud:

<?php
echo"TEST PROGRAM FOR TEST OF PHP CONNECTION TO MYSQL";
?>

<p>
Mellemrum
</p>

<?php
if(false == ($con = @mysql_connect())) {
echo"Ingen connect her, uden host, bruger og pass<br>".mysql_error();
}else{
echo"Ok connect!";
mysql_close();
}
echo"<br>Echo test igen";
?>

<p>
Mere mellemrum
</p>

<?php
if(false == ($con = @mysql_connect("localhost", "root", "naishUS1111"))) {
echo"Ingen connect her, MED host, bruger og pass<br>".mysql_error();
}else{
echo"Ok connect nr. 2";

$con=mysql_connect("localhost","root","naishUS1111") or die("Hey bozo, Check your connections!".mysql_error());

mysql_select_db("test_importtable",$con) or die (mysql_error());
$query = "SELECT street_name FROM streetnames WHERE street_name like '%Bir%'";
$results = mysql_query($query) or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($results) > 0) {
while($row=mysql_fetch_array($results)) {
echo $row["street_name"];
}
}else{
echo"Ingen rows!";
}
mysql_free_result($results) or die (mysql_error());
mysql_close();
}
?>

...OG se så resultatet - der er HUL!!! yipikaya...

TEST PROGRAM FOR TEST OF PHP CONNECTION TO MYSQL
Mellemrum

Ingen connect her, uden host, bruger og pass
Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO)
Echo test igen
Mere mellemrum

Ok connect nr. 2Birkeskoven

Jeg kan ikke påstå, at det står mig lysende klart, hvad der har gjort forskellen - men det virker..., nu kan jeg komme videre.

Kæmpe tusind mange tak for hjælpen.

Kast et svar og der er fulde point - lad os lave et tillægsspm. - så er der 200 i bonus!!
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 23:05 #57
Ja, jeg kan ikke sige 100% hvad du har fået rodet rundt i, men noget er der blevet rodet! :O)

Du får et svar, og lav nu ikke noget nyt spm. bare for point.
Du kan tildele flere point i "menuen", men lad bare være med det!
Avatar billede showsource Seniormester
26. marts 2008 - 23:13 #58
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
26. marts 2008 - 23:18 #59
Det er mystisk - UltraEdits statusbar har som den eneste heletiden genkendt PHP taggen og udskilt den ift. HTML tags'ene.

Jeg brugte dit forslag med at oprette i Notepad, så virkede den i første omgang. Derefter lavede jeg den modificerede fil  - ligeledes i Notepad, men der var en fejl.

Den skrev en PHP log til htdocs og anførte det var i linjen:
echo $row["street_name"]."<br />";
jeg fjernede så ."<br />", så den så sådan ud: echo $row["street_name"];

Gemte så i UltraEdit og var spændt på om den ville holde op med at virke - men den virker stadig...

Nå men som sagt - aftenen er reddet, jeg kan komme videre...
Skal så bare lige have lært PHP, SSL, MySQL char encoding i tabeller osv osv.

- ledighed er roden til alt ondt // ;)

Mange tak for super hjælp!!
.
Avatar billede showsource Seniormester
27. marts 2008 - 09:11 #60
Hvis spm. skal lukkes, skal du markere mit navn og trykke på accepter! :O)
Avatar billede rubberduckone Nybegynder
01. april 2008 - 22:58 #61
Nå ja - en ægte 'fejl 40'// ;o).

Synes nu ellers nok jeg havde fået gjort det, men den lange 'fight' havde nok taget den sidste rest af opmærksomhed. Nu skulle det ihvertfald gerne være i orden.