Avatar billede timzen Nybegynder
18. marts 2008 - 22:51 Der er 1 kommentar

Online status fejl

Hej alle sammen, jeg har et problem med min online/offline scripts, når en bruger logger ind bliver den 2 bruger logget ud, så status på den anden er offline og min er online selvom han også er online, vi kan begge ikke være online på samme tid.. jeg håber at i kan løse mit problem

kode:
<?php
session_start();

$tid = time();
$tid = $tid - 60000;
mysql_query("UPDATE `medlemmer` SET `bruger_status` = '".Offline."', `tid` = 0 WHERE `tid` < '".$tid."' - 600") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `medlemmer` SET `tid` = '".$tid."' WHERE `brugernavn` = '".$_SESSION["brugernavn"]."'") or die(mysql_error());
?>
<script type="text/javascript">setTimeout("location.reload(true)",60000000);
</script>
Avatar billede danm Nybegynder
19. marts 2008 - 01:51 #1
Er det scriptet der kører når du logger ind? Og hvorfor trækker du 60000 sekunder fra tiden øverst? Og hvor sætter du brugerstatus = online? Den står der ikke i den tekst. Der ser ud som om der mangler lidt at dit script som eksempel..

Men umiddelbart (uden at være sikker) ser det ud som om du måske sammenligner to strenge, fremfor to tal. Altså du har skrevet 'tid' < '389273' - 600 istedet for: tid  < 389273 - 600 . Jeg er overhovedet ikke sikker men det var bare en tanke.