Pointen er, hvis man få en ny client ind, som ikke har brugt denne service før. Hvordan kan man så få webservicen, selv-dokumenterende, sådan så man ikke skal sende alt for meget dokumention, da det simpelhent ligger i webservices.
Vi har i vores firma, nogle service vi udbyder, disse service sælger vi til vores kunder. Derfor kunne det være rart at alt dokumention kan ligge i webservice. Så kunde kan se det dokumention som er relevant for ham, og vi som backend programør kan se det som er relevant for os.
Ja, problemet synes jeg ikke rigtig at have løst endnu.
Men det kan være det kommer, vi sidder og er ved at fortage store ændre i alt vores kode, og er ved at .... "mue ud" i gamle kode. Og hermed få en standard op og køre.
Hvordan kan vi, hvis nu vi skal have en int/float med 2 decimalere, og den skal sendes til os som en string. Hvordan beskriver vi så i vores kode, som kunden kan se, hvordan formatet skal være ?
Eller ville det efter alt at dømme, være bedre at have dokumentation på papier , klar til kunden ?
Med SOAP og WSDL ville man typisk angive typen til at være decimal og så lade det genererede kode på både client og server side stå for at formatere til og parse fra string.
WSDL er tilstrækkelig dokumentation.
Hvis du selv vil angive formatet, så skal du nok over i noget REST, hvor du definerer et schema for hvad du vil modtage - du kan angive en type som extender string og skal matche et givet regex udtryk.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.