Avatar billede sph1nx Nybegynder
17. marts 2008 - 12:56 Der er 5 kommentarer

java string.GetBytes() til C# string

hey..

skal sende lave en string til et byte[] i java, sende det over en webservice til en C# server og så få den samme string ud på den anden side, men hvordan gør jeg det ?

der kommer altid et eller andet mærkeligt ud på den anden side
Avatar billede sph1nx Nybegynder
17. marts 2008 - 13:57 #1
nu har jeg prøvet at bruge windows-1252 charsettet på C# delen (1252 er standard i java) men den returnerer stadig ikke det der bliver sendt, det er total mærkeligt..

nogle der har nogle ideer?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2008 - 14:16 #2
Hvorfor ikke bruge string fremfor byte[] ?

s.getBytes("UTF-8") og Encoding.UTF8.GetString(b) boer virke.
Avatar billede sph1nx Nybegynder
17. marts 2008 - 14:19 #3
situationen er den at det byte[] er en String der er krypteret, og krypteringen returnerer et byte[], men kan man stadig godt bare gøre sådan som du foreslår ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2008 - 14:24 #4
Naa - saa skal du gennem byte[].

Java:
  byte[] plainb = s.getBytes("UTF-8");
  byte[] cipherb = superEncryption(plainb);
  // send cipherb

C#:
  // receive cipherb
  byte[] plainb = superDecryption(cipherb);
  string s = Encoding.UTF8.GetString(plainb);
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 05:47 #5
sph1nx ?