Avatar billede olmer Nybegynder
14. marts 2008 - 12:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

String og double format

Jeg har en double som jeg har afrundet med 2 decimaler. Den lægger jeg over i et textfelt, med Tostring metoden. Mit problem er at når der ingen decimaler kommer fra beregningen af min double viser den ingen decimaler, alstsp eks 2 istedet for 2,00
hvorn gør man lige så det altid bliver vist med 2 decimaler?
og lidt kode

double neu = Math.Round(double.Parse(tbco2neukr.Text) / -240, 2);
tbCo2neuco2.Text = neu.ToString();

ole
Avatar billede bergses Nybegynder
14. marts 2008 - 13:28 #1
Et skoleeksempel:

double number1 = 5.55;
            double number2 = 5.5;
            double number3 = 5;

            string formatNumber1 = String.Format("{0:0.00}", number1).ToString();
            string formatNumber2 = String.Format("{0:0.00}", number2).ToString();
            string formatNumber3 = String.Format("{0:0.00}", number3).ToString();

            Console.WriteLine(formatNumber1);
            Console.WriteLine(formatNumber2);
            Console.WriteLine(formatNumber3);
Avatar billede bergses Nybegynder
14. marts 2008 - 13:29 #2
hov, glemte at vise output:
5.55
5.50
5.00
Avatar billede olmer Nybegynder
14. marts 2008 - 13:59 #3
Super det virker, Og det er sgu meget nemmere end det jeg havde gang i :-)
Smid et svar

Ole
Avatar billede lifo Nybegynder
14. marts 2008 - 17:14 #4
behøver ikke at bruge String.Format
du kan bare burge parametre på ToString metoden

tbCo2neuco2.Text = neu.ToString("0.00");
Avatar billede olmer Nybegynder
18. marts 2008 - 11:08 #5
Lifo's løsning er lidt mere elegant til mit brug her, så den har jeg valgt i min app. Jeg synes i skal dele point, så smid et svar begge to
Avatar billede lifo Nybegynder
18. marts 2008 - 22:36 #6
svar :-)