Avatar billede bris Nybegynder
14. marts 2008 - 08:16 Der er 2 kommentarer

Java DB - kopiering af data

Hejsa,

Hvis man i en database har noget template data, som hvis brugeren ønsker det, skal bruges til at starte brugerspecifikt, hvordan kopierer man nemmest data? Formålet er bare at kopiere data, og give det et nyt id..

For at forstå det lidt bedre.

Tabel1

id | code |    text
1    1    template text

Når sql / procedure er udført

id | code |    text
1    1    template text
2    1    template text  <- brugeren kan så redigere dette..

Jeg ved ikke om det er forklaret ordentligt, ellers så bare spørg.. Det kunne forresten være cool, hvis det skete internt i databasen, så man f.eks bare kunne kalde en procedure i databasen, eller trigger noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2008 - 14:23 #1
Du kan indsaette de data via noget Java kode i din app.

Eller du kan lave en Stored Procedure i Java DB som goer det. Da stored procedures
i Java DB skrives i Java er forskellen ikke saa stor.

Hvis du vil hente data fra en anden tabel, saa understoetter Java DB ogsaa
INSERT SELECT.

Alle muligheder er aabne.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 06:04 #2
OK ?