Avatar billede dn666 Nybegynder
12. marts 2008 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

refactoring for at fjerne lokal variable

Hej Dav..

Jeg sidder midt i en enorm refactoring og er rendt ind i en jeg ikke lige kan få det sidste til at spille.

mit scenario er følgende:

metode(invar) {
  TmpVar tmpvar = new TmpVar();
  tmpvar.setString(invar.getString);
  outvar.setString(tmpString);
  return outvar;
}

jeg skal af med brugen af TmpVar.
i dette scenario er det jo simpelt men i min "virkelige verden" snakker vi 1000 steder og med flere hundrede get/set metoder..
Nogen der kender en fed metode ?

/David N.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2008 - 18:37 #1
Den pseudo kode der er lidt uklar. Kan du poste et eksempel der er lidt mere aegte ?

Hvorfor vil du af med temporaere variable ?
Avatar billede dn666 Nybegynder
12. marts 2008 - 19:20 #2
Ja selvfølgelig.. ;)
Håber dette er beskrivet lidt tydeligere ..

metode der skal konvertere InClass til OutClass som begge holder en private String value

TmpClass skal væk da den er unøding, (Den indeholder jo så også String value

public OutClass converterMetode(InClass in) {
  TmpClass tmp = new TmpClass();

  tmp.setValue(in.getValue());
  OutClass out = new OutClass();
  out.setValue(tmp.getValue());

  return out;
}

hvad jeg gerne vil frem til er:

public OutClass converterMetode(InClass in) {
  OutClass out = new OutClass();
  out.setValue(in.getValue());
  return out;
}
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2008 - 19:47 #3
Og du leder efter en IDE eller et andet tool som kan lave den refactoring for et helt
projekt ?
Avatar billede dn666 Nybegynder
12. marts 2008 - 22:03 #4
Det er sådan set lige meget hvordan det er en one timer, jeg bruger idea til hverdag, og har fået samlet alle de steder jeg har brug for denne refac..

men jeg tænkte måske at man kunne bruge noget search/replace structual eller noget. eller måske lave et interface eller en super klasse de kunne have fælles men uden held.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2008 - 04:38 #5
Jeg er ret blank.

Skriv en plugin til Eclipse !?!?
Avatar billede dn666 Nybegynder
06. april 2008 - 20:32 #6
Jeg tog halvdelen the hard way og lod IDEA klare resten med search replace