Avatar billede hesus Nybegynder
11. marts 2008 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved kørsel af dos kommandoer

Det skal være muligt at køre metoden: TYPE filnavn | exe_fil, som en dos kommando. Har brugt følgende kode:

            System.Diagnostics.Process proc = new System.Diagnostics.Process();
            proc.StartInfo.FileName = "cmd";
            StreamWriter sw;
            StreamReader sr;
            StreamReader se;
            proc.StartInfo.UseShellExecute = false;
            proc.StartInfo.RedirectStandardInput = true;
            proc.StartInfo.RedirectStandardOutput = true;
            proc.StartInfo.RedirectStandardError = true;
            proc.StartInfo.CreateNoWindow = true;
            proc.Start();
            sw = proc.StandardInput;
            sr = proc.StandardOutput;
            se = proc.StandardError;
            sw.AutoFlush = true;
            sw.WriteLine("type c:\\fil.ext | c:\\program.exe");
            sw.Close();
            textBox1.Text = se.ReadToEnd();
            textBox1.Text += sr.ReadToEnd();

Der er ingen problemer i at køre standard dos kommandoer og/eller åbne programmer osv. men ved brug af TYPE eller DEBUG kommandoen får jeg følgende fejlmeddelelse: "The system cannot execute the specified program."

Skyldes dette at det ikke er tilladt at køre denne type kommandoer fra et program eller hvordan fixer jeg dette?
Avatar billede nielle Nybegynder
11. marts 2008 - 16:06 #1
Du kan ikke redirecte output fra en dos kommando til en anden på den måde (når det skal gøres med Process).

Der skal oprettes en process for hver af de to dos programmer, og så skal output fra den ene process sættes til at være input til den anden process.
Avatar billede hesus Nybegynder
11. marts 2008 - 16:44 #2
perfekt har fået det løst... Tak for hjælpen. opret lige et svar så du kan få point! :)
Avatar billede nielle Nybegynder
11. marts 2008 - 16:59 #3
Svar :^)

200 point er nu lidt i overkanten, jeg kan sagtens nøjes med meget mindre. :^)
Avatar billede hesus Nybegynder
13. marts 2008 - 10:06 #4
Bruger ikke pointene til noget alligevel, så sætter den bare på max så man hurtigt får svar! ;)
Avatar billede nielle Nybegynder
13. marts 2008 - 18:34 #5
Det er simpelthen ikke rigtigt.

Desuden så underminere man hele pointsystemet hvis der på den måde skal gå inflation i point. Og det synes jeg ikke er så fedt...