Avatar billede soelle Nybegynder
07. marts 2008 - 17:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekstlinks i divbox

Jeg har nogle div bokse med tekst som står ved siden af hinanden. Det er til en shop. I den ene er varenavn den næste er farve osv. Nu vil jeg gerne linke på hele linjen på én gang og har lavet en div boks udenom så sørger for det. Men godtager google hele tekstlinket eller er det det samme som at linke på et billede?
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2008 - 18:02 #1
<ole>

Det tror jeg, du må forklare igen  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede soelle Nybegynder
08. marts 2008 - 12:29 #2
Okay :-)

Jeg prøver at skrive koden. Linket virker nu på "liste"-class'en som ligger udenom de andre divbokse. Spørgsmålet er så om google tager teksten med fra de 4 bokse eller hvad?

<div class="liste"  ><a href="#">
<div class="bxh">gfgh</div>
<div class="type">gfgh</div>
<div class="pris">gfgh</div>
<div class="farve">faafef</div>

</a></div>
Avatar billede madx Nybegynder
08. marts 2008 - 14:40 #3
Ja, Google læser teksten i boksene, dvs.
gfgh
faafef

Men jeg tvivler på at det er ligeså effektivt som et rent tekstlink, pga. de tags der er med, det vil støje - men linket er næppe helt så ringe som et link på et billede.

Hvor skidt det er kan kun afgøres ved at teste det.

(Var det min butik, ville jeg prøve at finde en anden løsning :-)
Avatar billede soelle Nybegynder
08. marts 2008 - 19:55 #4
Tak for svar. Men findes der ikke nogen som har testet noget lignende? Jeg vil jo gerne have det lige så effektivt som med rent tekstlink. Har du en anden løsning som kan bruges til det? Det eneste alternativ jeg lige kan finde på er en "bestil"-knap men det er jo heller ikke optimalt, og så er det jo slet ikke tekstlink.
Avatar billede madx Nybegynder
09. marts 2008 - 08:16 #5
Hvis f.eks. du kan nøjes med færre divs i href'en, så er det dels på niveau med at lægge en font-style på og omfatter kun én tekststreng, det vil næppe problematisere
<div class="liste">
<a href="#">
<div class="bxh">gfgh</div>
</a>
</div>

Hvis det er aht. SEO vil det alligevel mudre, når du har - lad os sige - 4 tekstfraser. Set fra søgemaskinens synspunkt - hvad er det så der er vigtigt af de 4 tekstfraser?

Udfra disse resonnementer synes jeg det mere ser ud til at du skal vurdere hvad du vil/bør fokusere på fremfor at lægge så megen tekst i en href.

Er det præcis en knap, du ønsker udformet?
Avatar billede soelle Nybegynder
12. marts 2008 - 11:40 #6
Nu har jeg testet med en textbrowser og den ser det ikke som link.
Avatar billede madx Nybegynder
12. marts 2008 - 12:43 #7
Netop.... det bliver ikke et 100% tekstlink, søgemaskinen vil læse at der er en <a href="#"> og et eller andet her </a>, men ikke præcist hvad det er