Avatar billede treepeert Nybegynder
07. marts 2008 - 13:39 Der er 9 kommentarer

MySQL Update

Hej Drenge!

Når jeg kører en MySQL update function til min server, hvad er det så lige jeg får tilbage og hvordan skal jeg behandle det....

jeg mener det er antallet af rækker det blev "effected" af kommandoen, og bør behandles således:

$rowseffected = mysql_num_rows($query);

if ($rowseffected == 1)
{
Bla bla bla
}

Men jeg får bare fejl.: "mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource"

Kan i lige hjælpe?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2008 - 13:45 #1
der står et eksempel på: http://dk.php.net/mysql_num_rows

$result = mysql_query("SELECT * FROM table1", $link);
$num_rows = mysql_num_rows($result);
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2008 - 13:45 #2
(hovsa), men det du skal bruge er på http://dk.php.net/mysql_rows_affected
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. marts 2008 - 13:49 #3
mysql_num_rows() returnerer nummeret af rækker i et resultat sær. Denne funktion er kun gyldig, sammen med en SELECT erklæring.

For at finde nummeret af påvirkede rækker af en INSERT, UPDATE eller DELETE erklæring, brug mysql_affected_rows() istedet.
Avatar billede treepeert Nybegynder
07. marts 2008 - 13:54 #4
det er jo en "mssql" kommando. Jeg bruger MySQL. tilsyneladende kendes denne kommando ikke i MySQL
Avatar billede treepeert Nybegynder
07. marts 2008 - 14:03 #5
Hmm, tilsyneladende har jeg fået det rigtige resultat ud af at bruge mysql_num_rows ved en Update erklæring....

her update´er jeg også kun '1' række, men det giver mig det rigtige resultat.

Men tak for dit input. smider du et svar..
Avatar billede treepeert Nybegynder
07. marts 2008 - 14:07 #6
Kan du for øvrigt fortælle mig:

Jeg har en side som har et bestemt design. (tekst type, baggrundsbillede, farve osv.)

Siden har et link på forsiden af websiden.

Når jeg klikker på linket, og kommer over til siden med mit design, så er baggrunden hvid, tekstypen er ikke den samme, farver og tykkelser er heller ikke det sammen.

HVAD DER SÅ ER MÆRKELIGT:

Hvis jeg trykker på F5 knappen, og opdaterer siden, så kommer mine design specifikke rettelser. Altså baggrundsbillede osv...

AHVA faen foregår der?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2008 - 14:41 #7
Ja, det var mig der byttede om på det, og php-siden, der "reparerede" en stavefejl: http://php.net/mysql_affected_rows

Dit sidste problem må skyldes at du ikke får din CSS-fil med første gang - hvad det så end skyldes.
Avatar billede treepeert Nybegynder
07. marts 2008 - 18:03 #8
hmm jeg kigger på det. men tak. Skal du have nogle point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2008 - 18:21 #9
Nej tak