Avatar billede henrik_40 Juniormester
06. marts 2008 - 12:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konvertering asp .net 1 til asp .net 2 (partial Classes)

Hejsa
Jeg har overtaget en website som bassalt set er en .net 1.0 (eller 1.1 - ved ikke hvad den før hed) der er lagt ovenpå en .net 2.0 framework. Dette har skabt flere problemer og jeg søger hjælp her på forumet. Der er flere uforklarede spørgsmål, men jeg vil forsøge at koncentrere det ned til et spiseligt koncentrat ;)

1) .net 2.0 autogenererer en ekstra fil *.designer.cs.
Skal denne fil med i en konvertering? Og hvordan? Vil det være metoden at slette .net 1.(1) filerne, på den aktuelle side, danne en ny (2.0) og indfører de filer som er nødvendige?

2) Undgå at definere labels, buttons osv.
Inspireret af følgende link:
http://www.velocityreviews.com/forums/t113396-partial-class-where-is-the-other-parts.html

Jeg har prøvet at følge vejledningen på sidste kommentar, men jeg laver noget galt for controllerne kan IKKE findes og er altså ikke inkluderet i partial classen (eller hvad der er galt).
FØR:
NewActivity2.aspx
<%@ Page Language="c#" Codebehind="NewActivity2.aspx.cs" AutoEventWireup="false" EnableEventValidation="false"
    Inherits="Service.Website.CSM.NewActivity2" MasterPageFile="~/Intranet.Master" %>

NewActivity2.aspx.cs

namespace Service.Website.CSM
{
    public class NewActivity2 : Service.Web.UI.Page
    {
osv.

EFTER:
NewActivity2.aspx
<%@ Page Language="c#" Codebehind="NewActivity2.aspx.cs" AutoEventWireup="false" EnableEventValidation="false"
    Inherits="NewActivity2" MasterPageFile="~/Intranet.Master" %>

NewActivity2.aspx.cs
namespace Servicer.Website.CSM
{
    public partial class NewActivity2 : ServicePartner.Web.UI.Page
"#region WebControls" har jeg udkommenteret

3) Jeg har mange flere spørgsmål, bl.a. kan jeg ikke oprette usercontrols (namespace kan ikke findes) derfor vil et godt link til hvordan man konverterer fra .net 1.(1) til .net 2.0 vil være meget velkomment.

En ordentlig mundfuld!
Svar på et eller flere spørgsmål udløser point fra min side.
/henrik
Avatar billede bvli Praktikant
06. marts 2008 - 15:47 #1
Hej!

Øhm.. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår alle dine spørgsmål. Så prøver lige at komme med lidt modspørgsmål.

1) Hvordan har du konverteret? Jeg mener .NET 2.0 kan da snildt afvikle dine .NET 1.* sider, uden at skulle begynde at smide *.designer.cs filer ind og noget? Og Visual Studio kan også udmærket håndtere dem.

2) Som ovenstående. Din fil burde da køre. Får du nogen fejl? Compilerfejl eller runtimefejl? I så fald, hvilken fejl?

3) Hvornår siger den at namespace't ikke findes? Når du compiler, eller når du skal oprette control'en? Og hvilket namespace er det den refererer til?

/B :)
Avatar billede henrik_40 Juniormester
07. marts 2008 - 11:20 #2
Hej B
Skriver lige til dig for at fortælle jeg IKKE har glemt hverken dig eller min egen tråd. Jeg må lige hjem, og vil skrive senere i aften :-)
/henrik
Avatar billede henrik_40 Juniormester
26. september 2011 - 12:15 #3
Hejsa
Længe siden og jeg beklager. Bliver nødt til at lukke