Avatar billede hulla Novice
05. marts 2008 - 11:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bygge webcontrols 2 gange ?

Hej

Er det altid nødvendigt at bygge webcontrols (LinkButtons, Buttons etc.) 2 gange hvis de udelukkende bygges i codebehind og de skal have en eventhandler tilknyttet?

Mvh
Hulla
Avatar billede powerpunk Nybegynder
05. marts 2008 - 12:05 #1
Det umiddelbare svar er nej ;-)

Men hvad mener du helt præcis med 'bygge'? og hvor og hvordan prøver du at hooke din eventhandler på?
Avatar billede hulla Novice
05. marts 2008 - 12:54 #2
Jeg gør f.eks. sådan her:

lnk = new LinkButton();
lnk.Text = display;
lnk.Click += new EventHandler(Lnk_SelectedIndexChanged);
lnk.CommandName = s[1];
plc.Controls.Add(lnk); // Adding to placeholder

Hvis det ER nødvendigt, gør du det så i pageload og så igen i eventhandleren?
Avatar billede powerpunk Nybegynder
05. marts 2008 - 13:41 #3
Hvis du bygger kontrollen dynamisk, f.eks i Page_load á la:

  protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
  {
    lnk = new LinkButton();
    lnk.Text = display;
    lnk.Click += new EventHandler(Lnk_SelectedIndexChanged);
    lnk.CommandName = s[1];
    plc.Controls.Add(lnk); // Adding to placeholder
  }

Så burde det være alt rigeligt... Men den skal bygges ved hver page_load, ellers registreres eventen vist ikke rigtigt.
Jeg er ikke sikker på hvad glæde du skulle have af at bygge den i event handleren...
Avatar billede hulla Novice
14. juni 2008 - 06:53 #4
Den SKAL bygges to gange, hvilket vi jo også gør normalt. Vi tænker bare ikke over det fordi det er markup'en der gør det for os.